خباركم ايه يا شباب انا اولا اشكركم جدا علي تشجيعكم ليا وتليقاتكم الجميله الي فعلا اديتني دافع قوي جدا اني اكمل واكتب السلسله التانيه من مرات عمي سبب ففجر العائله
ثانيا انا هحاول اني انزل اكبر قدر من الاجزاء في الفتره الجايه لان بعد اسبوعين بظبط مش هقدر اتواجد معاكم لمده شهر كامل بسبب امتحاناتي ارجوا انكم تقدروا دا
ثالثا في ناس قالتلي اني لسه موضحتش حاجات معينه او ان فيه حاجات هما مش فاهمنها انا بحب اطمنكم ان كل شئ هيكون هيبدا يوضح الجزء دا يلا نبدا ونشوف بقي المفاجات الجديده
الجزء الاول
دخل عمر كليه زراعه و في اول يوم دخل كليته لقي حد بينداه عليه واول ما بص لقي الملاك الي بيسحر اي حد يشوفه اميره
اميره: ايه يا عم الحج مالك في ايه صوتي اتنبح
عمر: انتي بتعملي ايه هنا
اميره: جايه اعمل شوبنج اول يوم دراسه هكون جايه اعمل ابيع فول
عمر: لا نحش برسيم يا خفه ما هي زراعه بقي
اميره: طيب يا فلاح هنعمل ايه دلوقتي ايه رايك نروح الكافتريه
عمر: لا هنروح نشوف محاضراتنا الاول ويلا قدامي بلاش هبل
اميره: طب بس متزوقش
واخدت اميره وروحنا معمل الحيوان وكان اول سكشن ناخده
اميره: احنا هندرس حيوانات ليه؟!
عمر: حد قالك عليا خريج زراعه وانا هعرف منين ادينا هنشوف
وفجاه كل الاصوات الي حولينا سكتت لما دكتور دخل كان صغير في سن يعني ميكملش 30 سنه طويل شوبه بس نحيف ولابس نظاره طبيه و وسيم نوعا ما كان اسمه سامي ودخل وراه شاب طول بعرض ومنفخ عضلات افتكرت ساعتها عادل الف رحمه ونور عليه بس شكل عينه كانت زايغه لانه اول ما دخل مبصش علي ولا ولد كان عمال يبص علي بنات ولقيته ركز مع اميره اوي كان اسمه اندرو
اندرو : اهلا با شباب كل سنه وانتو طيبين انا اندرو سنه تالته انتاج حيواني ورئيس اتحاد الطلبه انا حبيت اجي اهنيكم علي دخولكم معانا كليه واقولكم ان اي حاجه تحتاجونا قوليلي بس ومتقلقوش من اي حاجه احنا دايما في ضهركم بعد اذنكم ولقيته لسه مركز مع اميره بدرجه ان هي نفسها اخدت بالها و وشها بقي زاي الطماطم ونزل اندرو من علي الاستيدج وخرج وابدا دكتور احمد السكشن وكان عن الخلايا الجسديه وتركيبها وكائنات المجهريه وخلصنا السكشن و خرجنا ولقينا اندرو واقف برا
اندرو: لو سمحتي يا انسه ممكن اكلم معاكي شويه
عمر: خير يا استاذ في حاجه
اندرو: وانت مالك هو انا وجهتلك كلام
اميره: اهدي يا عمر استني خير يا استاذ حضرتك عايز ايه
اندرو: كنت عايز اكلم معاكي شويه علي انفراد
اميره:علي انفراد دا علي اساس ايه اننا متربين مع بعض اسمع كويس يا اندرو صح
اه صح انت متعرفش انا ابقي مين ولو عرفت هتعملها علي روحك نصيحه مني عشان منبداش السنه بشكل وحش ماشي
اندرو : نعم جرا ايه يا بت انتي فاكره نف........
وكانت ايدي هي قطعه كلامه وهي بتسلم علي وشه
عمر: اياك تجرا وتفكر تفتح بقك بكلمه واحده متعجبنيش او انك تغلط فيها انا لا بيفرق معايا اتحاد ولا غيره غور
ومسكت ايد اميره ومشينا وبعد ما بعدنا وبصيت في عيونها لقيت فيها حاجه غريبه لمعه جميله اوي في عيونها وحسيت انها مبسوطه وهي جمبي
اميره: عندنا ايه بعد كدا
عمر: ولا حاجه المحاضرات ملغيه اول اسيوع تعالي نلف شويه في كليه اهو نعرفها
القيتها قربت مني حضنت دراعي زاي العيال
اميره ببتسامه: حاضر
واخدها وقعدنا نطلع كل مباني ونعرف كل الاقسام وطبعا احنا في كليه زراعه يعني مليانه شجر وجناين ودخلنا مشتل وقطفتلها ورد واتصورنا كان يوم جميل وفي الاخر قعدنا في مظله كانت معموله
عمر: يخرب بيتك هلكتينا
اميره: معلش يا سيدي حظك وقع معايا الا صحيح قولي انت ليه دخلت زراعه انت مش كنت عايز علوم
عمر: اه بس مجموعي مجبهاش وانا مش بفهم غير في حاجتين تاليف والكمياء فدخلت زراعه وقولت ادخل اراضي وكدا اشتغل في الكمياء براحتي وانتي
اميره: انا يا سيدي دخلت زراعه عشان ادخل انتاج نباتي عايزه اتخصص في نباتات طبيه وبرضوا زينه عايزه اخلي دنيا تبقي حلوه و مفيش احلي من الورد عشان يحليها
عمر: و*** انتي الي مفيش احلي منك
لقيتها اتحرجت وعدلت نفسها
اميره: قولي تفتكر اندرو دا هيعمل حاجه
عمر: اه هيعمل كتير هياذي بدارسه وقوه
اميره:, لو علي قوه دا سهل الي زايه ميخدش غلوه في ادينا لكن دراسه انا خايفه من كدا
عمر: ولا يكون في بالك مش اول مره اتعامل مع اشكال ديه
اميره: هو انت فعلا قتلت زمايلك في شغل
عمر ببرود: اه عندك مشكله في دا
اميره: عندي مشكله عمر انت مش قاتل ولا عمري احب اشوفك كدا ابدا
عمر: كانوا هيقتلوا قمر بعد ما يغتصبوها طفله عندها 13 سنه ليه يحصل فيها كدا كل ناس كتنت عايزه تدمرني كنتي عايزاني اعمل ايه يعني
اميره: وليه مقتلتش مرات عمك مهي اساسا سبب رئيسي في كل الي حصل دا
عمر: ولما مرات عمي يموت اكمل قصه ازاي
اميره باستغراب : قصه ايه ؟!!!
عمر : لا متخديش في بالك مرات عمي مكنش ينفع اقتلها لان ساعتها محمد كان هيكشف كل حاجه ودنيا كلها تخرب ونور ممكن تتاذي وهي كمان اختي ولازم احافظ عليها غير كدا نجلاء ديه الموت حلال فيها لازم اعذبها زاي ما عذبت نور ومحمد وقمر وزاي ما كانت عايزه تحرق قلب امي وابويا عليا انا واختي هدمرها يا اميره بس بالبطئ
اميره :, عمر اوعدني انك مش هتقتل تاني اوعدني انك مش هتاذي حد ملوش ذمب
عمر: اوعد اني مش هقتل حد الا لو اضطريت لدا ؛ انا عايز افهم انتي عايزه مني ايه انا مبقتش عارف انتي ليه لسه موجوده جمبي مش خلاص ابوكي قدر يستفيد مني بشكل الي يناسبه
اميره: هي ديه نظرتك ليا ان ابويا كان زاققني عليك عشان اقدر اجيبك ليه ابويا مش مختاج يعمل دا يا عمر لو كان عايز يجيبك ملفوف في شوال طان عملها ومن غير ما حد يحس واظن انت شوفت بعينك ابويا يقدر علي ايه
عمر: هتروحي ولا هتفضلي قاعده هنا
اميره: لا هروح تحب اوصلك
عمر: لا شكرا لسه عندي كام مشوار مهم سلام
وسبتها وبعدت عنها شويه لكن عيني كانت عليها لحد ما شوفتها بتركب عربيتها وبتتحرك
روحت عند معامل الكمياء كان في اوضه ارضي قدامها خبط علي الباب فتحلي شاب كان قضير شويه واسمراني وشعره منعكش حتي لبسه كان مبهدل نوعا ما
شاب : اامر اقدر اخدمك بايه
عمر: مش ديه اوضه المسرح
شاب : اه هي انا سامر رئيس الفريق
انا اخدت صدمه لما رئيس الفريق شكله كدا امال باقي عملين ازاي
عمر: انا كنت جاي اقدم عشان اشترك في المسرح
سامر:, طب اتفضل قولي مثلت قبل كدا
عمر: لا لكن انا كنت الاول علي محافظه في القاء الشعر وبعرف االف دا غير اني كت في فريق مشرح اسسته انا وأصحابي بس اتفركش قبل ما نطلع بالعرض بتاعنا علي المسرح
سامر:, حلو اوي انت ناوي تشترك في اي أسر او الاتحاد
عمر: لا انا عارف نجاسه الي في الاتحاد لاني كنت في ايام الثانوي وبصراحه بقرف من اشكال ديه
سامر: طب تمام عموما في قعده عندنا هنا وهي ان لو دخلت المسرح ممنوع تشترك في اي نشاط تاني لان المسرح هياخد معظم وقتك تقريبا هنا مس مكان لترفيه احنا بنتعب وبنشتغل بجد عشان نطلع احسن ما عندنا وبما انك بتقول انك كنت ماسس فريق اكيد عارف كلام دا
عمر: عارف كل ااكلام دا
سامر: استني شويه لحد ما المخرج وباقي الفريق يجي عشان تتعرف عليهم ونبدا التدريب
عمر: تمام بس معلش هو انت لابس كدا ليه
سامر: اه ما انا نسيت اقولك بعد كدا تجيب معاك لبس من البيت غير لبسك دا عشان تغير هدومك لاننا هنجري و نتشقلب وهدومك هتتوسخ ومعظم الوقت بنقعد علي الارض مش كراسي زاي ما انت قاعد كدا ولبس البروفه دا شئ مهم
عمر: حاضر
وفضلت قاعد انا وهو نكلم لحد ما دخل شويه شباب باعمار مختلفه هنبقي نعرفهم علي مدار القصه الاهم دلوقتي هو المخرج كان اسمه حنفي دا مش اسمه الحقيقي بس هما بيندهوا كده
حنفي:هو دا بقي الزبون الجديد ازيك يا عمر
عمر: بخير يا حنفي هو انا بس في مشكله اني مش بعرف امثل كويس
حنفي: متشغلش بالك في ورشه اعداد ممثل هنعملها وهتبقي احسن ممثل في الكاست دا
وكلمت يوم معاهم وروحت بيتي علي ساعه 6 واول ما دخلت البيت لقيت امي قاعده مستنياني
امي: كنت فين يا استاذ انتوعارف ساعه كام
عمر: ايه يا ماما فيه ايه الساعه6المغرب مش الصبح في ايه
امي: اسمع ياض انت من الاول كدا شغل السرمحه دا مينفعش والا هتشوف وش تاني
عمر ببرود: في حاجه تانيه بعد ازنك دخلت اوضتي وانا مبضون من امي وكلامها الي انا مش فاهم ايه لزمته دخلت غيرت هدومي وطلعت فوق السطح لقيت نور فوق وقاعده علي كرسي
عمر: رجعتي امتي يا موكوسه
نور:رجعت الساعه 2 انت اتاخرت ليه كدا
عمر: اشتركت في فريق المسرح وبعد كدا هتاخر
نور: عملت ايه في اول يوم
عمر:مش هتصدقي لقيت اميره معايا في كليه واتخانقت مع رئيس اتحاد الطلبه عشان عاكسها
نور بصدمه: نعم اميره عز ازاي هما مش خلاص خدوا الي عايزينه
عمر: دا الي انا قولته ليها بس البت قفشت جامد بسبب كلامي دا بصراحه مش عارف اعمل ايه يا نور انا دماغي واقفه
نور: متقلقش كل حاجخ هتبقي كويسه يا عمور بس. ايه موضوع خناقتك مع رئيس اتحاد الطلبه دا انت اهبل
عمر: يعني اسيبه يعاكسها وانا واقف في ايه يا نور
نور: مش قصدي بس مش وقت مشاكل في كليه احنا عندنا مصايب هنا
عمر بتركيز: حصل ايه امك بدات تتحرك
نور: اه انهارده كلمت سامح ونسرين وكلامها ميطمنش
عمر: هو خالك ستمح رجع من سفر هو ومراته
نور:اه رجعوا ويظهر انهم ناوين علي مصيبه انا سمعتها وهي بتقوله مينساش الامانه عشان الي جاي هيكون خراب علي العيله كلها
عمر: وايه بقي الامانه ديه
نور:, معرفش بس تفتكر هي هتعمل ايه بعد ما انت قتلت ناصر وكمان خزوقتها بالمنظر دا معقوله يكون لسه فيها حيل
عمر:مش مش هتتهد ابدا غير في قبرها وانا جاهز ليها بس تترتب صح وقبل كل دا عايز اعرف حاجه واحده انتي في ضهري
نور: معاك ان شاء*** في نار عمر انت اخويا وانت الي انقذتني من كل الي انا فيه دا
عمر: عقبال محمد تفتكري ممكن تخليه يرجع زاي الاول
نور : اتمني لكن بصراحه حاسه ان الامل ضعيف وخصوصا ان محمد دخل تربيه رياضيه يعني كل تعامله مع شباب وفي تلامس ودا الي مخوفني
عمر:يظهر ان الايام الجايه هيكون فيها مفاجات كتير اوي يا نور
تلفوني رن وانا قاعد مع نور ولقيت الي بيتصل لقيته امجد عز دين اخو أميره
عمر:الو ازبك با امجد
امجد: انا بخير يا عمر معلش ممكن تقابلني دلوقتي
عمر:خير في حاجه ولا ايه
امجد: متقلقش بس عايزك في موضوع مهم جدا وميستحملش التاخير نهائي ارجوك انا هستناك في ستارباكس الي في زمالك عد ساعه من دلوقتي سلام
عمر: سلام وقفلت سكه وانا مس فاهم صوته بيقول ان في مصيبه خايف ومتردد
نور: مالك يا عمر في ايه
عمر: مفيش حاجه انا نازل اقابل واحد صحبي اشوفك بعدين سلام
ونزلت جري غيرت هدومي ولبست طقم شيك اكيد انا رايح مكان نضيف اوي واخدت معايا مطوه وحطيتها في شراب مبقتش امشي من غيرها من ساعه الي حصل احتياطي
واخدت بعضي وجريت علي كافيه وقعدت وفضلت مستني امجد حوالي نص ساعه لحد ما جه وهو مرعوب وشكله يقلق
امجد: اخبارك ايه يا عمر
عمر: انا لخير يا سيدي في ايه فهمني ومالك وشك مخطوف كدا ليه وقلقان وقلازم نتقابل ضروري
امجد: نرمين يا عمر نرمين لسه عايشه مامتتش غي صرب نار
عمر أحا انت بتقول ايه ازاي دا حصل انا سبتها وانا متاكد انها في البيت ومفيش اي مخرج للهرب
امجد: الي سمعته والمصيبه انها ناويه للكل علي نيه سودا وانت اولنا
عمر: وهي اساسا عرفت منين اني معاكم مفيش اي حاجه ورايا تدل اني شغال معاكم
اكيد في خاين وسطيكم طلع الخبر
امجد: للاسف فعلا فيه بس مش هقولك هو مين غير لما اعرف انت معانا ولا هتنط
عمر:مع اني نفذت جزئي في الاتفاق وانتو كان عليكوا الباقي بس انا مش خاين للعيش والملح واحنا بينا عشره حتي لو قصيره بس انا بعرف اصون الي وقفوا جمبي انا في ضهرك ومعاك بس تديني الامان ان اهلي ميتمسش منهم شعره
امجد: وعد مني يا عمر عيلتك مش سوء طول ما انا عايش
عمر: مين الخائن يا امجد؟!!
امجد بتردد: مدحت اخويا
وفجاه لقينا صوت ضرب نار والناس عماله تصوت وتجري
عمر:امجدددددد.............
وهنا هيكون نهايه الفصل الاول من السلسله الجديده انا بعتذر انه قصير بس انا فعلا بكتب باسرع ما عندي عشان اقدر اكتب عدد مش بطال من الاجزاء قبل ما اخد اجازه الامتحانات واتوقف واوعدكم ان الجزء الجديد هيكون اطول لكن افتتاحيه السلسله الجديده انا وضحت فيها بعض الشخصيات الي هواثر علي مجري الاحداث قدام اتمني الجزء الجديده يعجبكم واقدر دايما ابهركم في مفاجاتي انتظروني في اقرب وقت
مع سلامه
انا حابب اشكركم علي تشجيع الكبير الي بتمدوني بيه وعلب اراكم الجميله عن الحزء الاول وتفهمكم قصر الجزء الي فات
بس عايز اطلب منكم حاجه واحده بس متحكموش قبل نهايه الفصل افتكروا ان دايما الصوره مش كامله
الجزء الثاني
عمر: مين الخاين يا امجد؟!!
امجد بصوت مرتعش : الخاين يبقي مدحت اخويا
وفجاه لقينا صوت ضرب نار وازاز الكافبه بيكسر وكل الرصاص كان متوجه ناحيتنا في لحظه زقيت طربيزه وقلبتها عشان يبقي موجها لرصاص وسحبت امجد وراها لكنه اخد طلقه في صدره اليمين وانا بنزل رصاصه صابتني في كتفي الشمال بس بس كانت قريبه من الرقبه
عمر بالم :امجااااد فوق يا امجد خليك معايا
امجد بصوت ضعيف : متقلقش مش هموت
فجاه صوت رصاص وقف لحد ما لقيت صوت رصاص اشتغل تاني لكن كان في اتجاه تاني رفعت راسي بحذر لقيتهم بيضربوا علي حاجه في شارع بس لقيتهم كلهم عمالين يقعوا واحد ورا تاني لحد ما لقيت عمار وعلي داخلين من الباب
عمر و هو بيتحامل علي نفسه : عمار الحق امجد اخد رصاصه في صدره اليمين
عمار مكلمش طلع فوطه من جيبه وحطها تحت قميص امجد وفضل ضاغت علي مكان الرصاصه وعلي طلع حاجه شبه الرباط ولفها حوالين كتفي وقفل الحرج
علي: عمر ركز معايا اظبط تنفسك عشان الأكسجين يوصل لمنطقه الجرح ونزيف هيبقي ابطا ركز وهتبقي تمام
عمار: علي فرغ الكاميرات وحصلني معايا يا عمر
وشال امجد وخرجت لقيت فوق ال15 راجل واقعين علي الارض ميتين اخدنا امجد وحطناه في العربيه وانا فضلت معاه وعمار بيسوق وانا بضغط علي الجرح حسيت ان عين امجد بدات تنعس وتروح وانا كمان بقيت منهك علي الاخر بس بقيت بحاول اظبط تنفسي زاي ما علي قالي
عمر: عمار كدا مس هنلحق نوصل الواد بيروح مننا
عمار: اعمله تنفس صناعي الاصابه اكيد جات قريبه من الرئه ومش عارفه ياخد نفسه بسرعه
عملت ايدي علي شكل قبضه وحطيتها علي بق امجد وبدات انفخ
عمار: ارفع رقبته لفوق وبايدك التانيه ضغط علي فوطه
عملت الي قال عليه لغايه ما وصلنا المستشفي وفي ثانيه المستشفي كلها اتقلبت وامجد دخل العمليات ومحدش اهتم ولا بصلي حتي لحد عمار سابني وجري مع دكاتره وهما بيوصلوا امجد العامليات وانا ركنت علي كرسي وقعدت لغايه ما عز دين جه هو واميره وميار ام اميره وشاب كدا شكله لزج جدا مسقط البنطلون ولابس حظاظات وسلسله وفاتح القميص لنص وتحسه شمام اساسا وعينه مفتحه نص فتحه مكنتش محتاج حد يعرفني عليه اكيد دا هيكون مدحت انا فهمت ليه اميره مش بتحب وجوده
عز : ايه الي حصل يا عمر انطق
عمر: انا وامجد كنا قاعدين في الكافيه وفجاه لقينا خط نار اتفتح علينا قلبت الطربيزه عشان نداري وراها بس امجد كان متصلب في مكانه سحبته بسرعه بس اخد رصاصه في صدره اليمين
اميره : ايه الرباط دا انت حصلك ايه
عمر ابتسم بمراره وبيكلم بصوت منهك لاني اساسا فقدت كميه دم مش بسيطه : اخد رصاصه في كتفي قريبه من الرقبه بس مش لدرجه الكبيره
اميره صرخت فيا : وقاعد بتعمل ايه فين الدكاتره البهايم الي هنا
مدحت بصوت ناعم : في ايه يا اميره ما يولع المهم امجد
جه دكتور بس باين عليه أنه كبير في سن علي صوت زعيق اميره
دكتور: عز باشا احنا بنعمل كل الي نقدر عليه عشان ننقذ امجد باشا واحنا فعلا استخرجنا الرصاصه منه وبدانا بتعقيم الجرج وبنتاكد ان محصلش اي نزيف او تجلطات في الاعضاء الداخليه وهننقله علي العنايه المركزه فورا
عز: كويس ومخدش بالك يا دكتور ان فيه واحد تاني كان مصاب ودمه بيتصفي وانتو قاعدين تتفرجوا عليه اتفضل يا دكتور الحق الولد هيموت
ديه كانت اخر حاجه سمعتها قبل ما دنيا كلها ما تسود قدامي بصراحه حسيت اني لو مت دلوقتي هرتاح من كل حاجه ومن الهم الي انا فيه لا تقولي نرمين ولا سمر ولا نجلاء يولعوا كلهم بس لا لسه مينفعش اموت دلوقتي قمر محتجاني ونجلاء هتستفرد بيها مش هسيب اختي تقع تحت ايد الوسخه ديه
حسيت ان جسمي بينتفض فجاه ببص لقيت مشهد غريب اوي كنت شايف نفسي وانا راكب طياره هليكوبتر وماسك سلاح وبكلم مع حد وعمال اضرب نار حلم جميل بصراحه كان نفسي ادخل الجيش بس للاسف نظري مكنتش يسمحلي ادخل غير كدا انا بحب العلوم بدات افوق واركز مع الي حوليا بس كانت دماغي بتلف جامد اوي وحاسس بصداع لغايه ما فتحت عيوني لقيت امي نايمه علي كنبه الي في جمب الاوضه ركزت لقيت اجهزه كتير متوصله ليا وفي محلول متعلقلي وانا نايم علي سرير معرفش حاي انا حيت هنا امتي ولا حصل ايه اخر حاحه فكرها هي كلام عز الدين مع دكتور
عمر بصوت ضعيف : ماما ماما
امي بدات تفوق علي صوتي رغم انه ضعيف واول ما لقيتني فايق قامت جري عليا
امي:عمر حمد*****علي سلامتك يا حبيبي انت بخير طمني عليك يا حبيبي انا هنده لدكتور بسرعه
راحت امي جري وندهت علي دكتور ودكتور جه وفضل يسالني علي اسمي ويسالني اساله بايخه زاي انهارده كام ودول كام صباع بصراحه كنت عايز اضربه لكن مش قادر احرك كتفي
دكتور :, كدا تمام اوي يا بطل بس متتعفاش علي نفسك اوي كدا انت انكتبلك عمر جديد دا امجد باشا كانت عمليته اسهل منك يا شيخ
عمر: المهم امجد عامل ايه دلوقتي
دكتور: بخير وفاق امبارح متقلقش
عمر: طب ينفع اروح اطمن عليه
دكتور:لا انت او هو محدش فيكوا هيتحرك لازم ترتاحوا وانت ركز في صحتك شويه ملحش دعوه بامجد باشا بعد ازنك عشان ابلغ عز باشا انك فوقت
ومشي دكتور وامي قعدت قدامي
امي: انا مش هسالك انت كنت في المطعم دا بتعمل ايه ولا تعرف واحد زاي امجد دا منين بس قولي مين الي كان مقصود بضرب النار دا
انا بصراحه اتوترت اوي من سوالها لان لو قولت انا لازم احكي علي نرمين وعلاقتي بيها وكمان حوار مرات عمي وكدا دنيا هتدخل في بعض ولو قولت مش انا متاكد مليون في الميه ان امي هتخلي ابويا يبعدني عن امجد واميره وكدا ممكن تحصل مشكله امي عامله زاي انثي الاسد علي قد ما هي هاديه بس لو حد نكش عيالها هتخليه يتمني الموت
انا: معرفش يا ماما يمكن لا انا ولا امجد احنا كنا في مطعم كبير يعني ممكن يكون اي حد تاني هو المقصود بس قدري انا وهو اننا كنا موجودين في الوقت دا هناك
امى: وانت عايزيني اصدق الكلام دا ورجاله الجدع الي اسمه عز دا الي لحقوكوا ها اشمعني يعني هما
عمر: عشان امجد عنده حراسه كتير يا ماما اكيد عمل حاجه خلاهم يجوا والحمدلله ان الموضوع عدا انتو بلغتوا البوليس
امي:لا مبلغناش عز بيه رفض أن حد يبلغ لدرجه ان لما ابوك اصر يقدم بلاغ عز دا كلمه بتهديد وكانوا هيمسكوا في بعض لولا ان عمك هشام هدي دنيا بنهم وخلا ابوك يرجع عن الي في دماغه قولي انت تعرف الناس دول منين
عمر:, انتي مش قولتي انك مش هتسالي عرفت ناس دول منين ولا كنت بعمل ايه في المطعم رحعتي في كلامك ليه
امي: يا ابني ابوك هيقلب الدنيا لما يجي انت متعرفش حالته عامله ازاي
دخل عز في اللحظه ديه ومعاه اميره وميار وعلي وعمار ومدحت
عز: حمدلله علي سلامتك يا عمر انا مش عارف اشكرك ازاي لولا الاسعافات الي عملتها لامجد الواد كان هيروح فيها
عمر ببرود: انا معملتش حاجه دا قدرنا اننا نفضل عايشين
ميار: اكيد يا ابني بس انت كنت بتعمله الاسعافات ديه وانت كمان مصاب وكنت مهتم بيه لحد ما دخل العامليات لدرجه انك مركزتش مع جرحك وديه كبيره اوي عندنا
محدت : خلاص يا ماما هي غنوه محسساني انه عمل حاجه خارقه دلوقتي هنرميله قرشين يعض فيهم عشان يرتاح كل سكت وهو مصدوم من كلام مدحت
امي بعصبية: احنا مش ....
عمر: ماما بعد اذنك استني لحظه علي ينفع تسحب الكلونه ديه من دراعي
علي : بس يا عمر
عمر: علي اسحب البتاعه ديه من دراعي بدل ما اسحبها انا
جه علي وسحب الكلونه من دراعي وانا زحت الغطا بايدي السليمه رغم اني حاسس بالم فظيع بس اتحملت علي نفسي وقومت وقفت قدام مدحت وهو واقف بيبصلي بستهزاء غرست ايدي في ثانيه في عضمه الرقبه الواد بقي يصرخ من الالم و وقع علي الارض قومت رفعت ايده وتانيت الابهام خليته قدامي بيتلوه
عمر: انا لسه فيا حيل علي عشان ارد علي مثالك انا لا مستني صدقه ولا حسنه تمن عليا بيها انا اسم عيلتي لوحده لما بيتنطق في رجاله بشنبات بتعملها علي روحها قادرين يوزنوك فلوس انت واهلك امجد لما كنت مستعد افديه بروحي عملت كدا بس عشان هو صحبي وبينا عيش وملح اما امثالك مش هيفهموا دا فوق بدل ما افوقك واخليك نايم علي سرير دا بدالي
عز : خلاص يا عمر انا هعرف اتعامل معاه ازاي عمار خد مدحت بره واضح ان سبع مفيش حاجه بتاثر فيه
عمر:, طب خد بالك يا عز باشا عشان سبع مبيسبش حد هدد ابوه
عز : قصدك ايه
عمر: قصدي اني فديت ابنك ولحقته وانت رايح تهدد ابويا عشان ميبلغش البوليس هو انت فاكر ان سواء بلغ او لا البوليس مش هيعرف او مكنش وصل هناك احنا اضرينا في اكبر كافيه في زمالك الي يفصل بينا وبين مجمع سافرات و القسم حاجه بسيطه وناس الي ماتت في المطعم ايه كل دا عديته
عز : انا هعدي طريقتك ديه عشان مقدر الي انت فيه لكن عايزك تعرف انا اهم حاجه عندي هي ان اسمك انت وامجد ميجيش في اي تحقيق لان الموضوع هيبقي كبير و واسع اوي بلاش غشوميه يا عمر
عمر: وانت مين عشان تسمح ولا متسمحش اكلم ازاي مش ديه كانت نفس طريقه كلامك لابويا ولا انت فاكر انك انت بس الي تعرف تتكلم كدا
اميره : عمر بعد اذنك اهدي شويه عشان خاطري بابا مكنش قصده اكيد انه يهدد بباك لكن هو كان عايز يمنع ان اي خبر يوصل للبوليس انت مش متصور الدنيا مقلوبه ازاي انت نايم بقالك اربع ايام ومش دريان بحاجه
عمر: اربع ايام ايه الي انا نمتهم
ميار:, ايوه يا حبيبي انت كنت نايم بقالك اربع ايام حالتك كانت حرجه جدا لانك نزفت كتير اوي ومكناش نعرف ان عندك حساسيه ودكتور اداك بنج ودا الي خلاه حالتك تدهور وانت بمجرد ما اغمي عليك كنت في العمليات ملحقناش نبلغ اهلك او نطلع علي ترايخك المرضي
بصبت لامي لقيتها ساكته بس مبسوطه عشان وقفت قدام واحد زاي عز الدين وابنه عشان غلطوا فيا وفي ابويا ومخوفتش منهم امي كانت فاكره انها مخلفه ناديه ولا ايه بدات احس بدوخه بسيطه فقعدت علي سرير وكان في ناس كتير واقفه علي باب جات علي صوتي بس عمار بدات يبعدهم وقفل الباب
عمار: حمد*****علي سلامتك يا عمر
عمر: شكرا يا عمار معلش يا ماما كلمي بابا قوليله اني فوقت خلاص خلينا نشوف حساب مستشفي ونمشي عايز اروح
عز:تروح فين الدكتور قال مفيش خروج غير لما تتعافي بالكامل انت كنت هتروح مننا ومن ناحيه المصاريف المستشفى متشغلش بالك بيها لاني المستشفي ديه بتاعتي اساسا اقعد بقي وارتاح بدل ما اخلي الدكتور يكتفك في سرير انا معنديش هزار يلا
وسابني وخرج واخد معاه مراته وبنته وعمار لكن علي فضل واقف مكانه
عمر: ماما معلش ينفع تكلمي بابا وتسبيني مع علي لوحدنا شويه
ماما بقلق : حاضر يا ابني
خرجت امي وانا لسه قاعد علي سرير وعلي جاب كرسي وقعد قصادي
عمر: ازاي دا حصل يا علي ازاي نرمين لسه عايشه هي وعيالها
علي : مدحت الكلب سمع خطه ابوه وراح حذرها
عمر: عز يعرف ان ابنه عمل كدا
علي: لا انا وامجد وعمار بس الي نعرف
عمر: انا مش فاهم يعني هي كانت عارفه اني ناوي اغدر بيها هي وعيالها وسابتني امشي طب ليه اذا كانت هي اساسا عايزه تقتلني ليه مخلصتش مني في ساعتها
علي: مقدرش اقول حاجه محدده لان محدش فاهم حاجه انا اشتغلت مع نرمين كتير لكن عمري ما فهمت حاجه هي عايزاها بس المهم انت ناوي علي ايه
عمر: الاول عايز اعرف مين الي ضرب علينا نار ولا كان مقصود كان انا وامجد ولا امجد بس وانا جيت بصدفه
علي:لسه منعرفش مين الي ضرب كنا مستنينك انت وامجد تفوقوا عشان نعرف لو شوفتوا حاجه مميزه قبل ضرب نار بس ليه انت رجحت ان امجد يكون مقصود لوحده او انتو مع بعض
عمر:, لو انا مقصود مع امجد يبقي اكيد لازم احط نرمين في اول الاحتمالات لان محدش له مصلحه يخلص مني انا وامجد سوا غيرها اما لو امجد لوحده ممكن تكون نرمين برضوا بس الاحتمال هيبقي اقل لان في اعداء تانين لامجد وابوه انت رايك انهي فيهم
علي: معرفش
عمر: بقولك ايه عايز الرصاصه الي كانت في جسمي وفي جسم امجد ضروري
علي : هما مع عمار استني هجيبهم
سابني علي وخرج وانا قاعد ساكت وهادي وعمال افتكر كل حاجه وكل تفصيله في المطعم لحد ما فوقت علي عمار وعلي دخلين عليا وعمار. ايده في جيبه وطلع رصاص كان رصاصه فيهم طويله ومدببه و واحده تانيه مبططه وقصيره
عمار: ايه افتكرت حاجه
عمر: نرمين الي عملتها وانا الي كنت مقصود مش امجد
عمار: ليه بتقول كدا
عمر: الرصاصه الي كانت في جسم امجد كانت ديه واشورت علي رصاصه الطويله
عمار: اه هي ديه
عمر : وكل الي ضربوا كان معاهم سلاح k4 لكن انا اضربت بمسدس 9مللي يعني الي ضربني انا تحديدها كان قاصدني بس مكنش عايز يموتني
علي: ازاي يعني
عمر: انا مركزتش علي عدد ناس الي كانوا وقفين بس اكيد الي ضربني كان واقف وراه الي ماسكين البنادق و وسط كل دا قدر يصبني يعني لو هو عايز يقتلني كان ضربها في رقبه او دماغ انا مكنتش سريع لدرجه الي تخليني افلت من رصاص و دليل ان في ناس كتير وقعت ميته وانا اقرب حد للزجاج مخدش ولا طلقه من البنادق وكل دا معناه أن الي ضربني يبقي صاحب شان لان ماسك مسدس شخصي بخلاف الباقي فهمت
عمار: احنا فرغنا الكاميرات وفعلا كانوا ماسكين k4 بس انا مشوفتش حد ماسك مسدس
بصيت لعلي وابتسمت. هو فهم انا فكرت في ايه
علي: وهتشوفها ازاي وهي طول عمرها شبح
عمار: تقصد مين ماري
عمر: هو في غيرها ماري مدربه كويس اوي علي استخدام السلاح واتعرضت لاعنف التدريبات ودا كان سبب الندوب الي علي جسمها
عمار: وانت تعرف كل دا منين
عمر:انت ناسي اني نمت معاها وشوفت جسمها لمست ايدها في الاول مكنتش حاطط اهتمام وكنت مصدق ان هي دايما بتتعامل مع ناس ساديه بتحب تعذبها لكن بعد ما انت دربتني ولمس ايدك وايد اميره اخد بالي ان ايدكم مشابها لماري ودا معناه انها مدربه كويس ماري زيك قاتله محترفه
عمار: طب هنعمل ايه دلوقتي
عمر: هنعمل ايه ديه لسه بدري عليها شويه هما مش هيتصرفوا دلوقتي لكن الي بفكر فيه هو هقول ايه لابويا وامي دا انا هتشلح
عمار: متقلقش احنا اتصرفنا وقولنا ان كان في شخصيه مهمه في المطعم. الجماعه ديه كانت عايزه تختاله وانت من حظك الدكر انك كنت قريب من ضرب نار
عمر:وهتفسروا ازاي انكم مش عايزين البوليس يعرف وانكوا جيتوا بسرعه
علي: بسيطه عز باشا شخصيه مرموقه ورجل اعمال كبير وخبر ان ابنه اضرب بنار هياثر علي اسهم البرصه اما انا وعمار الحرس بتاع امجد بس كنا بعيد بامر منه ولما شوفنا ضرب نار اتعاملنا بسرعه مع ناس ديه بس للاسف اتاخرنا شويه وبسبب دا امجد انصاب وانت معاه وفعلا عز باشا هزقنا قدام اهلك وخصم مننا شهرين عجبك كدا كل دا عشان نداري عليك قدامهم
عمر: مش هيعمل حاجه وانا وانتو عارفين متعش في دور بقولكم ايه سبوني لوحدي شويه
خرجوا الاتنين وبقيت لوحدي ضغط علي زرار جمبي وجاتلي الممرضه حاجه كيرفي بزاز كبيره وطيز ضخمه و فخاد ملفوفه بس كان لبسها مقفل
ممرضه: خير يا استاذ عمر اقدر اساعدك ازاي
عمر: معلش لو سمحتي اطفي نور الاوضه واي مصدر مصدر للضوء اقفله عايز الاوضه ضلمه
ممرضه: بس دا غلط علي عينك وكمان عشان الهوا يجدد في الاوضه
عمر: معلش ريحني واعملي الي انا عايزه
سمعت كلام وقفلت الشبابيك وطفت النور وخرجت وقفلت الباب وبقي الدنيا ضلمه كحل من حوليا
الي جاي دا محدش بقول عليا مجنون بس انا من صغري كنت بكلم نفسي وليا صديق خيالي دايما كان بيساعدني في كل مشاكلي وتفكيري بس مش بيظهر غير في ضلمه
عمر: سلام انت فين يا صحبي محتاجلك
سلام: انا جمبك يا عمر خوفتني عليك ليه كدا يا عمر
عمر: معلش قدرنا وقعنا في لعبه ولا لينا فيها بس نعمل ايه لازم نحارب عشان نعيش ولا انت رايك ايه
سلام: وماله نحارب بس هنحارب اشباح منعرفش عنهم حاجه
عمر: طب دلوقتي احنا مزنوقين في خانه الياك هنعمل ايه
سلام:تعرف يا عمر في حاجه كدا لسه مش راكبه بنسبه ليا في كل الي بيحصل دا وفي معلومه مهمه احنا منعرفش عنها حاجه
عمر: ايه هي
سلام: عز دين وابنه عرفوا منين ان نرمين لسه عايشه هي و عيالها ولو الاهم من دا لو فعلا مدحت هو الخاين يبقي ازاي عز معرفش كل دا معلش يعني حتي لو عمار وعلي خبوا عليه هو عنده جيش من الحرس يقدروا يجبولوا اي معلومات هو عايزها
عمر: عندك حق بس دلوقتي كل خيوط اللعبه اتشبكت في بعض ومحدش يعرف الحقيقه من الكذب واحنا عمالين نكلم كدا ونخطط علي اساس كلامهم الي منعرفش ايه صح فيه
سلام : يبقي مفيش حل غيره يا عمر لازم يتحركوا
عمر: بلاش هبل يا سلام انت عارف لو انا حركت اي حد من الجبل جدي هيعرف وهيطلع عيني
سلام:, معندناش حل تاني اللعبه ديه ممكن يدخل فيها امك واخواتك وهما ملهومش علاقه
عمر: طب وهقول ايه لجدي هقوله حفيدك كان بينيك اكبر تجار المخدرات والسلاح والاعضاء وكان فاشخ العيله كلها هناك انا هفكر في حاجه تخرجنا من الي احنا فيه امشي انت دلوقتي
اختفي سلام وانا فضلت قاعد باصص في الفراغ ودماغي شبه وبور الجاز طبعا كلكم بتقولوا مين المجنون دا بس يا جدعان كلنا عندنا شخص خيالي بيمثل صوت العقل جوانا بنكلم معاه في المواقف المهببه الي زاي ديه
باب الاوضه اتفتح وحد راح ولع النور
نور: ايه يا ابني العتمه الي انت قاعد فيها ديه مالك
عمر:في حد معاكي
نور: اه ابويا وابوك وجدك وقمر
عمر: يبقي مش دلوقتي
ودخل ابويا وجدي وعمي وقمر واول ما دخلت جريت علي حضني بصراحه حضن الاوزعه ديه نساني كل حاجه لما بيكون في حاجه نضيفه بتنسيهكل الوساخه الي بيكون فيها
قمر بعياط وصوت طفولي: عمر انت كويس ليه كدا تخوفني عليك ليه
عمر: معلش يا حبيبتي انا الغلطان بعد كدا لو لقيت مجىمين بيضربوا نار هقولهم امشوا من هنا بدل ما اختي تنزل علي دناغكم بمضرب الدبان
بابا: قمر نور اخرجوا برا مع نورا عايز اكلم مع احمد شويه
نور اخدت قمر وخرجت وابويا وجدي قعدوا علي كنبه وعمي هاشم قعد علي كرسي جابوا من جمب
عمر: منورين يا جماعه طب مش تدخلوا عليا بشكولاته او بوكيه ورد او ختي ورده دبلانه يعني حسسوني اني عيان
جدي: بلاش هبل ياض انت انت عارف كويس احنا عايزين نسمع ايه
عمر: وانا هعرف هما مين يا جدي وكمان ليه جه في بالك ان انا المقصود
بابا: عشان انت الوحيد الي اضربت برصاصه مسدس يا روح امك حتي الواد الي معاك خد رصاصه سلاح شبه كل ناس الي في المطعم
عمر: يمكن الي نشن عليا كان خلص كل رصاص k4 الي معاه
هشام: وانت عرفت منين ان سلاح نوع دا يا عمر هو انت بتفهم في السلاح
كان نفسي اقوله بابجي بس مكنتش نزلت ساعتها
عمر: طبعا يا عمي هي كروس فاير خلت سلاح منعرفوش خرب تدخل بيه كدا روم زومبي هيفرتك الدنيا وكمان لو دراجون بقي يا لهوي
جدي بزعيق: عمر بطل شغل الاستلواح دا وتعالي دهري بدل ما هزعلك مين الناس ديه وعملت كدا ليه وتعرف واحد زاي امجد دا منين عشان تروح تقعد معاه علي كافيه ؟!!
عمر: ابه كل الاساله ديه يا جدي؟! براحه شويه انا وامجد صحاب من كام شهر اتعرفنا علي بعض في مرسي مطروح عادي وهو كان عايز يقابلني عشان طول فتره الثانويه مكناش بنكلم كتير عادي يعني اما مين الناس ديه او عابزه مني ايه هعرف منين انا لسه فايق مبقليش ساعه ولا اتنين
بابا:وعز دا مش عايزنا نبلغ البوليس ليه
عمر: معرفش يمكن عشان شوشره انت عارف يا بابا انه رجل اعمال كبير وحاجه زاي ديه تتسرب للاخبار اكيد هتعمله شوشره وكمان انا كلمت مع عز باشا و اديته كلمتين في جنابه لما عرفت الطريقه الي عامل بيها حضرتك متقلقش
هشام: اديت عز باشا كلميتن في جنابه
عمر: اه فيها ا.......
في دماغي : احا يخرب بيت الغباء
جدي : اخرجوا برا دلوقتي يا ولاد عايز اكلم عمر شويه لوحدنا
بابا:بس يا حج
جدي:انا قولت كلمه يلا
خرج ابويا عمي وهما مدايقين من طريقه جدي بس ميقدروش يقولوا حاجه شكلي هتنفخ لما اروح البيت
جدى: ايه الي حصل بظبط
عمر: معرفش بس فيه واحده وقعت معاها في مرسي مطروح المفروض انها تكون اتقتلت بس فجاه عرفت انها لسه عايشه ومتصفتش
جدي: والمفروض مين الي صفي الست ديه
عمر: عز الدين ورجالته وهما برضوا الي بلغوني انها لسه عايشه
جدى: بص يا عمر انا من اول يوم شوفتك بتتعامل فيه معة كل بذكاء وبدات تكون واعي لكل حاجه بتحصل وانا قولت انك هتوصل حاجه كبيره جدا ملهاش زاي سيبتك تتصرف في موضوع نجلاء مرات عمك رغم انك كل دا لسه مقفلتوش لما نور جات تجري عليا وقالتلي علي مصيبه الي حصلت في اختك مكنتش هسكت لكن لقيتك فجاه كلمتني وقولتلي انك انت هتتصرف سبتك تلعب كتير حتي لما غوطت مع نرمين سبتك وقولت الواد بينبسط يومين رغم اني مش موافق لكن عارف ان حتي لو رفضت هتعمل دا قولت تبقي تحت عيني لكن توصل انك تدخل نفسك في لعب الوسخ دا وشغل ناس تقيله وتعرض حياه اهلك للخطر يبقي كدا لازم تقف
عمر:, يا جدي انا عارف ان انت سكت علي حاجات كتير انا عملتها بس انا مكنتش عايز حاجخ من كل دا لا كنت عايز نرمين ولا بنتها ولا اي حاجه انا كنت رايح اشتغل واعرف اكتر عن الناس شوفتني كنت مخطط لكل دا
جدي:سبب الوحيد الي مخليني سيبك تعمل الي انت عايزه اني بجهزك عشان تكون مكاني وتحتفظ علي العيله ديه مش الانقسام
عمر:, انقسام دا علي اساس اننا ايه نجلاء عماله تنخر في الخشب زاي السوس لحد ما هنبوظ القلب
جدي: انت القلب واوعي تسيب نفسك لسوس عشان ياكلك يظهر اني كنت غلطان لما سبتك علي راحتك انا هتصرف
عمر:, طب ممكن تسيبني اخلص الموضوع دا بنفسي لاخر مره دا بذات مينفعش حد يخلصني منه بس محتاج مساعده منك
جدي:مش عيب انك تطلب المساعده انا هسيبك تخلص الموضوع دا بس الغلطه فيه معناها نهايه انا هكلم رجاله من الجبل عشان نلحق نشوف حل للموضوع دا
عمر: جدي لما تكلم جدي عدنان عايزك تعرفلي حاجه مهمه اواي عز و اولاده عرفه ان نرمين لسه عايشه هي و ولادها
جدي: ماشي بس انت رتب امورك عشان مبعتكش علي الجبل تنفسك مكنش عاجبني وبلاش تبين انك ضعيف اوي كدا في فرق بين ان تخبي وانك تركع
عمر: لا متقلقش شكلي كدا كدا رايح وشكرا علي كلام العسل دا يا جدي
وخرج جدي وسابني وانا قومت دخلت الحمام حسيت اني قاعد في سويت بصراحه حمام جاهز دخلت استحميت و بعدها خرجت ندهت علي الممرضه عشان تغيرلي علي الجرح وبعدها لبست هدوم كانت امي جيباها ليا كتت مش عارف احرك كتفي الشمال كويس بس لبست وبعدها خرجت والكل كان واقف برا حتي نجلاء مرات عمي كنت شايف في عيونها نظره فرح كبيره لكن اول ما شافتني وانا ماشي وبتحرك براحتي فرحه اختفت انا معبرتش حد وكنت ببص حوليا لغايه ما لقيت اتنين حراس علي باب الاوضه قولت اكبد ديه اوضه امجد روحت ناحيتهم
الحارس : عايز ايه با شاطر
عمر: شاطر عايز اقابل امجد بيه واطمن عليه
حارس: ممنوع ويلا من هنا عشان متزعلش
وراح زققني من كتفي الشمال طبعا انا اتالمت جامد بسبب الجرح بس رجعت وقفت قدامه وفي ثانيه روحت ضاربه علي رقابته وقع علي الارض مغمب عليه جه تاني يضربني بالبوكس مسكت معصمه و وطيت ورزعته بكوعي في في وشه و سبتهم ودخلت لقيت امجد علي سرير وعليته حوليه وعمار وعلي في الاوضه
عمر: حمد***** علي سلامتك يا صحبي
امجد : متشكر اوي يا عمر علي الي انت عملته بجد دا دين في رقبتي طول العمر
عمر:, احنا اخوات يا جدع في ايه اظبط
لقيت اميره جايه وهي متعصبه نحيتي وبتكلمني بعفرطه: انت ايه الي قومك من سريرك مش دكتور قال ممنوع الحركه وكمان ايه لبس الي انت لابسه دا انت خارج ولا ايه
لقيت فجاه حاجه اوزعه طلعت من وسطي انا اميره
قمر: انتي يا انسه متكلميش اخويا كدا بدل ما اجبلك المضرب
في ثانيه كلنا انفجرنا من الضحك علي كلام قمر واسلوبها وببص ورايا لقيت ابويا وامي ورايا
عمر:, قمر حبيبتي نصيحه غيري الاسلحه بتاعتك عشان ديه مينفعش معاها المضرب خالص
قمر: طب ممكن شبشب
اميره: ايه يا قمر هو عشان انتي حلوه وعسوله كدا هتشوفي نفسك علينا متشوف الجارد بتاعك با سي عمر
سعتها بصيت في عيون اميره رغم الابتسامه الي علي وشها لكن حسيت انها مطفيه في حزن كبير اوي في عيونها قولت يمكن يكون دا بسبب الي حصل لاخوها
عز: استاذ عماد انا بعتذر ليك بجد علي اي تصرف عصبي او كلام صدر مني الفتره اي فاتت
بابا:, لا محصلش حاجه يا عز باشا حصل خير المهم اننا اطمنا علي صحه الولاد
عمر: لسه معرفتوش مين الي عملها يا عمار
علي:, لا بس هنجيبه يا عمر حتي لو في اخر الدنيا هنعرفه ونجيبه
عز:, انت صحيح لابس خروج ليه يا عمر انت هتخرج ولا ايه
عمر : اه خلاص كدا لازم ارجع كليتي بقي واشوف الي ورايا
ميار: يا سيدي لو علي الكليه ما اميره معاك هديك كل حاحه فاتتك بلاش تتعب نفسك
امي : هو انتي كمان في كليه زراعه يا اميره:اه يا طنط لسه سنه أوله زاي عمر
لقيت امي بتبصلي بخباثه قولت بظهر ان في مصيبه جديده
عمر: شكرا يا طنط بس بجد انا مش بعرف ازاكر غير حاجات انا كاتبها بنفسي واكون سامع شرح الدكاتره
اميره: سبيه يا ماما دا ورا هم ما يتلم لسه ورا مزاكره البان وكمياء ونبات و طبيعه
عمر: ايه طبيعه ديه احنا عندنا ماده اسمها كدا
اميره: اه طبيعه وارصاد جويه مالك يعني هي معظمها فيزياء
عمر: حلو اول ماده اتشالت
كل ضحك وبينا قاعدين نكلم في اي حاجه لحد ما دخل حد معاه بويكه ورد وسلمه ليا وقال انه عشاني انا
اخدت البوكيه بس رفضت اوقع وعمار خرج الراجل الي جاب الورد ببص علي الكارت لقيت مكتوب : تحياتي لك ايها المستبصر كان هيبقالك شأن عظيم لكنك اخترت الفريق الغلط المره ديه كانت نكته صغيره عضلن نعرف نضحك لكن المره الجايه هتبقي دموع مع تحياتي الشبح
عز : في ايه يا عمر ايه الي مكتوب في الكارت
عمر: لا مفيش حاجه دا واحد صاحبي كاتبلي قلش رخم اوي معلش يا مستر عز ينفع حد يخلصلي اجرائات الخروج بسرعه عشان عايز اروح
عز : ماشي يا عمر علي روح شوف دكتور وخلص كل حاجه
مشي علي بسرعه وجت اميره جمبي قولتلها في ودنها
عمر: الاخسن انكوا كمان تمشوا من هنا بسرعه خدي بالك من نفسك
وسبتهم وخرجت واستنيت برا لحد ما حه دكتور ومعه تصريح الخروج وروحنا كبنا البيت طبعا اول ما دخلت روحت علي جدتي وونزلت بوست رجليها وايدها وهي كانت فرحانه برجوعي واقعدت معاها شويه وبعدها طلعت نمت
وصحيت ااصبح اخدت الدواء الي دكتور كتبه ليا و بعدها فطرت بسرعه ونزلت جري عشان الحق محاضرات
واول ما دخلت الكليه اتصلت علي اميره اشوفها فين وقالتلي انها عند مبني البان روحت هناك ولقيت الواد البضان الي اسمه اندرو واقف معاها وشكله عمال يرزل عليها لكني انصدمت لما لقيته حط ايده علي وسط اميره واميره وقفه ساكته
طلعت جري و اول ما وصلت روحت رازعه بالبوكس في وشه نطرته اميره اتفزعت هو قام علي حيله
اندرو: انت مجنون ياض انت انا هرفدك من الكليه بس بعد ما اربيك
ولقيت اربع شباب جاين نحيتي
عمر:, اميره ابعدي
جه اندرو يضربني بالبوكس روحت مسكت ايده وتنيتها ةانا صباعي علي رسغ مظبوط جه واحد تاني يضربني من ورا شديت ايد اندرو ولبستهم في بعض كل دا شغال بايد واحده لان شمال مركبلها حامل
جه تاني يضرب رزعته في بضانه وانا كنت لابس سيفتي يعنب الواد راح خلاص كان فتضل اتنين بس شباب الي حوالينا ادخلوا وفضوا الموضوع ولقيت سامر جاي يجري عليا
سامر: عمر انت كويس مال دراعك
عمر: لا مفيش عملت حادثه بعد ازل يوم في دراسه ولسه خارج امبارح من المستشفي
سامر :طب تعالي معايا
شورت لاميره واخدها ومشينا وكان في بنتين ماشين معاها لحد ما وصلنا لاوضه المسرح
سامر: بص يا عمر هو رييس الفريق لما انت غيبت كذا يوم قرر انه يمشيك بس مدام كان في ظرف زاي دا هيعذرك بس انت دلوقتي اسمك من اسمنا يعني محدش هيقول عمر بيتخانق هيقولوا عمر ممثل المسؤح بيتخانق لازم تاخد بالك من تصرفاتك انا مش بقيدك لكت فيه اصول للكليه ديه
عمر: والاصول هي اني اشوف واحد حاطط ايده غلي جسم قريبتي واسكت شايفني قرني قدامك
سامر : لا وحقك الي عملته بس مش كدا بالعقل كدا هتحصل مشاكل كتير ليك بعيدا عن المسرح اندرو دا عيل لبش من غير حاجه
عمر: متقلقش عليا
سامر: بس هو عموما مفيش اي بروفات الاسبوع دا ظبط امورك وانا هكلم توت واقوله
توت دا يبقي رئيس الفريق
سيبت سامر واخد اميره وقعدنا
عمر: ممكن افهم ايه الي انا شوفته دا ليه سبتيه يعمل كدا
اميره:ساكته ومسهمه
عمر:, اميره لو فيه حاجه قوليلي عشان الحق اتصرف
لقيت بنت من الي مع اميره ردت عليها وكان اسمها رحاب
رحاب: اندرو سرق تليفون اميره واخد من عليه صور كتير ليها وركبها علي صور بورنو وهو عمال يهددها انها لو مسمعتش كلامه هيفضحها
عمر: وليه مقولتيش لابوكي او لعمار
اميره فتحت في العياط قعد اطبطب عليها
اميره بصوت منبوح: مكنتش قادره بابا كان ملهي في امجد وعنار عمال يدور شبه المحنون علي الي ضرب عليكوا نار وانت كنت في غيبوبه وانا فجاه بقيت لوحدي وانت عارف ان وضع بابا حساس في البلد صور زاي ديه لو طلعت هتبقي كارثه وبعد اليةانت عملته دا اكيد اندرو هيطلع الصور ديه انا انتهيت
عمر:, اميره بصلي محدش يقدر يهوب نحيتك ابدا مهما حصل انا هجيبلك حقك واخلي اندرو دا يتمني الموت
فجاه تليفون اميره جات عليه رساله وشها بقي اصفر
عمر: في ايه وريني
مسكت الموبيل انصدمت
عمر:دا **************
وهنا يكون نهايه الجزء الثاني عارف اني وعدت اني هنزل اكبر قدر من الأجزاء لكن الظروف شائت حاجات تانيه انا حولت اجيب اكبر قدر من الاحداث والخيوط الي هتفيد في سلسله ديه قدام طبعا انا بدات القصه ديه من كام شهر والسنه الجديده خلاص بتقفل اامني اني اكون معاكم سنه الجايه واقدر اقدم ليكم احسن حاجه تليق بيكم happy new year
وبكدا جزء الجديد مش هنزل غير علي اول شهر 2 بعد انتهاء امتحاناتي
اشوفكم علي خير وفي مفاجات كتير اوي لسه مخلصتش
سلام
كل سنه وانتو طيبين بمناسبه السنه الجديده واتمني تكونوا مبسوطين في حياتكم وبعتذر عن تاخير لكن اليومين دول مفيش حاجه مضمونه ولازم الواحد ياخد احتياطاته في موصوع دراسه اربطوا الاحزمه عشان هننطلق ومفاجات جديده هتظهر
الجزء الثالث
وانا قاعد مع اميره بعد ما حكيتلي علي الي عمله فيها اندرو جات ليها رساله خلت وشها بقي اصفر
اميره: ايه دا ؟!!
عمر: دا.... ديه حاجه قديمه اوي يا اميره صدقيني
الصوره الي اتبعتت لاميره هي صورتي وانا بنيك مرات عمي
اميره: قديمه انت انسان مريض ايه القرف دا معقوله انت بالوساخه ديه
عمر: طب اميره ينفع تسمعيني ارجوكي خليني افهمك
اميره: ابعد عني احسنلك يا عمر مش عايزه اشوف وشك تاني والا هخليك تزعل مني جامد
وطلعت تجري وهي حابسه دموعها بالعافيه وطبعا صحابها راحوا وراها
انا اخدت الخازوق وقعدت مش عارف اعمل ايه ولا فاهم اساسا ازاي الصوره ديه اتخادت وانا معرفش انا كل اجهزه مرات عمي ومحمد وناصر الي بيصبح علي ابو لهب دلوقتي كنت مراقب كل دا وكلها متهكره وكمان مين يبعت الصوره ديه لاميره وليه اساسا محدش يعرف اني كنت بنيك مرات عمي غير محمد ونور وناصر مات لكن نرمين كانت تعرف بسبب ...
يا نهر طين دا انا نسيته خالص عبدو الوحيد الي كان شغال مع نرمين ومقفلتش دفتر بتاعه ازاي نسيته
فوقت من سرحاني علي حد بيخبط علي كتفي لقيته شاب رفيع وقصير بس مبتسم اوي شكله طيب
عمر: اي خدمه
شاب: لا يا عم تسلم مالك قاعد مهموم كدا ليه انت خايف من العيال بتاعه الاتحاد الي ضربتها
عمر: لا ابدا مش خايف دا الاهطل لحد دلوقتي ميعرفش اسمي حتي هيروح يكتب مزكره في طلبه اوله كلهم بس انت مين
شاب: انا يا سيدي اسمي ابراهيم المهدي معاك في سنه اوله علوم وانت
عمر: عمر الجبالي سنه اوله علوم برضوا
ابراهيم: عاش الاسامي يا عمر بس انت مش بتحضر ليه شكلك من ناس الي بتحب تقديها
عمر:لا يا عم خالص انا بس عملت حادثه ولسه خارج من المستشفى امبارح هو فب اي سكاشن او محاضرات انهارده
ابراهيم: اه في سكشن رياضه وكمياء واغذيه
ومحاضره نبات
عمر: ولا عمار يا مصر ايه يا عم دا انا مالي ومال كل كلام دا طب كمياء ماشي نبات اشطا لكن اغذيه ايه ورياضه ابه انا ساقط رياضه
ابراهيم: طب تعالي بس وانت هتفهم
واخدني ابراهيم وروحنا عند العيادات وكان في قاعات جمبها دخلنا وقعدنا في البنش الاول ولقيت اميره دخلت من الباب مع اصحابها لكن اول ما شافتني دورت وشها وقعدت في بنش الرابع ودخلت دكتوره تبان صغيره في سن يعني تقريبا29 سنه بس حاجه بطايه وش مدور و ىوجسم يبان متناسق بس واسع شوبه فمقدرتش احدد مواصفات جسمها اول ما فتحت بقها انا قفلت من السنه كلها طلعت لادغه13 حرف كانت ماده رياضه قعدت تدينا مسائل في جبر
وفضلت ساعتين لحد ما صدعنا
وخرجت مع ابراهيم وقولتله: نرتاح شويه
إبراهيم: نرتاح مين يا صحبي يلا علي كمياء
عمر: هو كله ورا بعض مفيش فواصل
ابراهيم: معلش هي تول مره بس كدا بكره تتعود
عمر: هي ركوب عجل يا عم انت متاكد انك دفعتي ولا مدبلر
ابراهيم: لا دفعتك يلا هنتاخر ودكتور احسان بتطرد
فجرينا علي معمل ولبسنا البلطو وانا طبعا لبست دراع وتاني حطيته عل كتفي بسبب الحامل وبدات دكتور تشرح السكشن وكان حاجه تافهه جدا عن كشف الكتيونات وبدانا الشغل وانا اشتغلت مع ابراهيم وهو بصراحه كان بيساعدني جامد بس اخدت بالي ان ابراهيم عنده قصور في شغل عملي او ترتيب الامور عشان كدا انا كنت بقوله يعمل ايه بحد ما خلصنا التجريه وطلعنا النتيجه لكن الي وسطينا عمالين يلطموا وانا بضحك علي منظرهم لغايه ما لقيت دكتور بتقول: الف مبروك يا بشمهندس ان اخترعت مركب جديد انا بقالي 11 سنه في بدرس في القسم دا عمري ما شوفت اللون الي انت طلعته ساعتها كلنا انفجرنا في ضحك حتي الواد الي عامل تجربه بصراحه شغل في المعمل كان حلو اوي وخلاني ارجع لنفسي وبعد ما خلصنا غسلنا الادوات ونزلنا تحت وكنت هروح اقعد في مظله من المظلات لكن لقيت ابراهيم بيشدني
ابراهيم: انت اهبل ملقيتش غير الاسره ديه وتقعد فيها
عمر: اشمعني يعني
ابراهيم: لان رئيس الاسره يبقي اندرو الي انت ضربته بلاش مشاكل يا صحبي يلا بينا واخدنا واقعدنا في اسره تانيه وبدات اتعرف علي ابراهيم اكتر وبصراحه لقيته شاب محترم جدا وابن ناس وحبيت جدا اني ابقي انا وهو صحاب
ابراهيم: ايه بقي يا سيدي مش ناوي تقولي ايه الي مزعلك
وهو يا دوب خلص الجمله لقيت اميره جايه وقعدت في نفس الاسره قولت اعمل زاي الافلام
عمر بصوت عالي بس مش اوي: ابظا يا سيدي اصلي طلعت عيل وسخ و واطي وعملت حاجات مينفعش تتعمل
ابراهيم : ليه يا ابني تقول علي نفسك كدا انت زاي الفل واي غلط يتصلح بس انت ابعد عنه
عمر: ما اصل الغلط اني زعلت ملاك مينفعش ازعله خالص بسبب الماضي
ابراهيم: يا عم بطل الغاز قولي عملت ايه يمكن اقدر احلها ليك
ببص لقيت اميره وبتتكلم مع صحبتها ولقيتها بتقول صحبتها: بلاش هبل انا مش هكلم مع حد هي مش ناقصه وساخه انتي متعرفيش الصوره فيها ايه
رحاب : ما انتي لو تقوليلي وتريحيني كنا حليناها
اميره: لا مينفعش وكمان هي حاجه تخصه
رحاب : طب مدام هي تخصه انتي ايه الي مزعلك
إبراهيم: عمر انت روحت فين يا عم وبص وراه لقي اميره ورحاب بيكلموا واول ما شاف اميره فهم انا كنت بكلم علي ايه
ابراهيم: بقي يا عيل يا واطي بتاخدني كوبري
عمر: معلش يا هيما الصحاب لبعضها بقولك ايه هو مفيش جروب لدفعه ديه
ابراهيم: لا فيه هات رقمك وهبعتلك اللينك لما اروح
عمر: اشطا واخدتا ارقام بعض وسبته ومشيت واستنيت اميره. عند عربيتها
فضلت واقف ساعتين لغايه ما لقيتها جايه مع رحاب و واحده تانيه اسمها ملك
اميره: ينفع بعد اذنك تمشي مش عايزه اشوفك ومس عايزه اي كلمه عشان صوتي ميعلاش
عمر: طيب يا اميره انا بس هقول كلمتين وهمشي بس انا وانتي قعدنا مع بعض تحت سقف واحد مشفتيش مني اي حاجه وحشه اتعرفنا علي بعض وانتي عارفه كويس انا حياتي فيها ايه وايه الي انا بحاربه ومع ذالك كنتي برضوا جمبي عايز افهم ليه كل دا
اميره: بتسال ليه فكر كدا شويه يا عمر ليه وانت هتعرف لوحدك حاسب
عمر: حاضر اتفضلي بس انتي كمان فكري ليه صوره زاي ديه تتبعت ليكي انتي مش ليا انا فكري فيها
وبعد ما خلصت كلامي لقيت اميره وشها قلب ورحاب فتحت بقها وهتصرخ لسه هبص ورايا لقيت اندرو راح رازغني بالبوكس في وشي اتحدفت علي ورا وكنت هقع عليهم لقيت تلاته صحابه جايين عليا وقوموني وسحبوني عنده لقيت اندرو وقع مغمي عليه
و وراه بنت اقل ما يقال عنها انها خارقه الجمال عود الفرنسي وش طويل شفايف صغيره وعيون زاي الغزال بزاز مرفوعه وطيزها متوسطه حاجه كدا تاخد العقل محدش يصدق ان الجمال دا يعمل كدا في ثيران الي كانت مسكاني لقيت البنت ضربت الي علي يميني برجلها عند مفصل الرجل والواد وقع ماسك رجله ومسكت تاني من دقنه وغرست صباعها في نقطه تحت الفك والواد وشه كله شد ومسكه ومش عارف يحركه او يحرك رقابته والتالت طلع يجري بس هي بسكت حجر ورمته جه في دماغه والواد اتكوم انا بصيت ليها وحسيت اني اعرفها
بنت: كويس اني جيت بسرعه قبل ما تتمرنط اكتر من كدا
عمر: هو بس اخدني علي خوانه متشكرين علي الانقاذ
بنت: العفو يا خفه اركب خليني اروحك
لقيت فجاه اميره وقفت قدام البنت وبتقولها: نعم تاخديه فين يا شاطره يلا امشي من هنا بدل ما انا الي رقدك هنا وانت بطل سرمحه مع اي حد كتك القرف يلا عشان اوصلك في سكتي
بنت: اميره عمار مش هنا عشان يلحقك من تحت ايدي ودا ايد واحده شغاله وشكله اهبل مش هيعرف يعمل حاجه بطلي هبل وروحي عشان عز باشا ميقلقش عليكي
اميره: انتي تعرفي بابا وعمار منين
البنت: انا مها الجبالي بنت عم عمر من سوريا متقلقيش جدي هو الي بعتني عشان اخده علي البيت
عمر: خلاص يا اميره متقلقيش
اميره: اقلق ايه وانت مين اساسا عشان اقلق عليك
عمر: ينفع اشوف الصوره الي اتبعتتلك تاني
اميره: ليه عايز تشوف قد ايه انت كنت جامد وقربت لودني مع مرات عمك
عمر: وريني الصوره
طلعت موبايلها وادتهوني وانا فتحت الصور وطلعت صوره وركزت فيها وفي شويه حاجات
عمر: اتفضلي الصوره متركبه سلام
وسبتها ومشيت ومها جات ورايا وهي مصدومه مش عارفه تصدق ولا لا وبعد كدا ركبت عربيتها مع صحابها ومشيت وانا ركبت مع مها وكانت عربيه بورش حاجه خرافه ركبنا واتحركت
عمر: مكنتش اعرف انك غنيه
مها: بلاش هبل انت عارف ان العيله كلها اغنيه
عمر: اخبار جدي عدنان ايه ؟!!
مها:بيسلم عليك وبيقولك خف لعب شويه عشان مترحلوش ويربيك انت في حاجه بينك وبين اميره
عمر: معرفش كل دا مش مهم المهم في الي بيحصل دلوقتي لازم يتحط حد لكل حاجه
مها: اللعب دخل في الغويط
عمر: ازاي
مها: لما نروح هتفهم
عمر: كام واحد جه من الجبل
مها: انا ومعايا خمسه لو احتاجنا تاني هنبعت نجيب رجاله
وكملنا الطريق ساكتين
*******************************
قصر طولون قصر مبني علي جزيره في عرض البحر قاعد فيه شاب يبان عليه القوه والمهابه طول بعرض لكن يبان شراسه كبيره في عيونه
وقاعد جمبه شابه صغيره عريانه ملط ونايمه علي شيزلونج قدام البيسين كانت حوالي 20 سنه بس تحسهت جلد علي عضم رفيعه جدا بزازها صغيره وشعر اصفر وبشره بيضاء اوي وكس صغير بس وردي شكله يهبل تحس ان فيها شبه كبير من ماري
دخل عليهم شاب اسمر طويل وعرض لابس بدله وكرفات اسمه كان سام
سام: كاش الصوره انبعتت زاي ما طلبت
كاش: حلو كدا يبقي نبدا نلعب قولي نرمين الجديده فين دلوقتي
سام: في انجلترا بتخلص صفقه العربيات الجديده
فايلوت : في كام عربيه عربيه زيرو فيهم
سام: عشره وكلهم بيلمعوا
فايلوت : حلو واضح ان شغلها هيبقي احسن بكتير من الي قبلها اتفضل انت يا سام
مشي سام من غير ولا كلمه زياده
كاش: كدا اللعب بدا يا عمر انا هخليه يموت بالبطئ
فايلوت: انا مش فاهمه ما كنت تقتله في ضرب النار بدل وحع الدماغ دا وكمان ايه فايده ان صوره تروح لاميره مش لاهله
كاش: عشان لو راحت لاهله هيدمر وانا مش عايزه يدمر دلوقتي عايز العب بيه شويه وبصراحع دماغه عجبتني لكن لما ابعت الصوره لاميره كانه واخد ضربه في دماغه هتشتته وخصوصا انه لسه مش عارف هيعمل ايه مع مدحت وايا كان قراره مش هيكون في صالحه لان اميره هتخرب صوره عمر عند عز وبكدا اي تصرف هياخده اتجاه مدخت هيخلي عز يقلب عليه وتبدا حرب بينهم
فايلوت: وانت متاكد ان دا هيحصل عمر مش غبي ولا عز كمان غبي
كاش : ومين قالك اني براهن علي غبائهم بالعكس انا مراهن علي زكائهم وجمال حريمهم اصل الفرس العربي مش غالي من فراغ
قامت فايلوت وقربت من كاش اوي واخدت شفايفه وبقوا بيبوسوا بعض بشراهه كبيره اوي وفجاه بعدت عنه
فايلوت: روح شوف الفرس العربي يقدر يديك بوسه زاي ديه
كاش: دا انا اخوكي حبيبك معقوله تسبيه مولع كدا
فايلوت: لا عيب وجريت ونطت في حضنه
*************************
في شقه نجلاء
نجلاء قاعده مع اخوها سامح ومراته نسرين الاتنين كانوا مسافرين اليونان ونسرين أساسا يونانيه وكان اسمها مارسل لكن بعد جواز غيرت اسمها لنسرين بس ايه بشرا البيضاء والعيون الملونه بزاز كبيره وطيز وسط ورجلين ملفوفه حاجه فتاكه
نجلاء: هنعمل ايه اديني قولتلك كل حاجه جديده حصلت
سامح: يبقي نبعد عن قمر وتخفي عن عمر اليومين دول عشان جده ميحسش بحاجه
نسرين: انا عايزه افهم حاجه حتب لو الي في دماغكم نجح. هتستفيدوا ايه ما برضوا هتفضل كل حاجه في ايد طه الجبالي
سامح: انتي مش فاهمه طه قوته في عياله لو كسرناهم يبقي كل حاجه خلصت واحنا عشان نكسر عياله بدانا باحفاده صحيح اولاد رباب اخبارهم ايه
نجلاء: نرمين ومريم معانا والاتنين بقوا شراميط علي الاخر لكن لسه قدام الكل مثال لشرف بس فديوهاتهم معايا
نسرين: مكنتيش تقدري تصوري عمر وهو بينيكك كنتي سهلي الموضوع علينا
نجلاء: ابن الشرموطه حويط وكان دايما بينكني في اوضه السطح ومفتاح الاوضه معه هو بس
سامح: كدا كدا كل حاجه جاهزه بس المهم نور معانا
نجلاء: متقلقش انا مسكاها من رقبتها
سامح: كدا يبقي تمام بكره كل حاجه تخلص
***********************
اول ما دخلت البيت روحت علي جدي ومعايا مها وستي كانت في مطبخ وانا جدي قاعد لوحده بيقرا في كتاب بعنوان ارض الاساطير وفي شاب تاني قاعد مع جدي بس باين عليه انه لبش لكن طريقته في تعامل اول ما مها دخلت عرفتني انه صعيدي لان عينه نزلت في الارض اول ما شافها
عمر: نفسي اعرف الكتاب دا فيه ايه يتحب عشان دايما بقي ماسكه
جدي: لما تبقي مكاني هتعرف انا بحب الكتاب دا ليه اعرفك الاول بسيف الجبالي من اسوان
عمر:مرحب بيك يا ابن عمي نورت القاهره
سيف : منوره بناسها يا ابن ابوي بس انا قاعد في القاهره اساسا الفتره ديه بسبب شغلي
مها:, وايه هو شغلك يا سيف
جدي: ديه تبقي مها الجبالي ياسيف من سوريا وحفيده جدك عدنان
سيف بابتسامه كبيره: يا مرحب بيكي يا بنت عمي معلش بس انا من نوع الي بحب اخد بالي في كلام مع حد معرفوش بس انتي جيتي مصر متي انا موصلنيش ان حد من الجباليه دخل مصر من قريب
مها: عشان انا أساسا عايشه في مصر بقالي 4 سنين
سيف: ايوه فهمتك نورتي برضوا يا بنت عمي
مها: بنورك يا سيف مقولتليش انت شغال ايه هنا
سيف : شغال مع زيدان صقر الغازي صاحب شركه الغازي للمقاولات
عمر: اه بسمع عنه بس انت تعرفه منين انا اسمع ان سكته كلها لبش ومشاكل
سيف: مش بمزاجه يا عمر يا اخويا هو لو عليه يعمل الخير ويرميه في المياه لكن ولاد الحرام مش هيسبواه في حاله وهو لازم يرد ولا يتاكل
جدي: طول عمرك اصيل يا سيف وبتقف في ضهر صحابك بس احنا هنا دلوقتي عشان حاجه تخص العيله انسوا بقي اي حاجه تانيه
يا ام عماد الاكل
قومت انا بسرعه وساعدت ستي في مجايب الاكل ونور لقيتها ناوله من فوق وجات تساعدنا والاكل اتحط في اوضه الضيوف وبعد كدا قعدنا ناكل
جدي: عمر قوم اقفل الباب بالمفتاح هات ازازه مياه من التلاجه سيف هات الجهاز
طلع سيف من جيبه جهاز شبه الموبيل جدي ضغط علي زرار فيه وحطه جمبه وانا عملت الي جدي قال عليه ورجعت
جدي: الكلام الي هيتقال دا مش هيطلع برا اي حد فينا مهما حصل مفهوم
كلنا: مفهوم
جدي:مها عرفتي ايه عن موضوع قتل نرمين
انا قاعد باكل ولا في بالي
مها: نرمين اتقتلت هي واولاده و جاسر جوزها اختفي ومحدش يعرف عنه اي حاجه
وانا اتاكدت من دا لما سافرت وشوفت الملفات والصور الجثث
نور: طب ما يمكن الملفات مزوره وكمان سافرتي فين هما مش ماتوا في مصر
مها: هما ماتوا في مصر بس الحثث اتنقلت علي روسيا والملفات ديه مش ملفات مشرحه ديه ملفات منظمه هناك وملفات kgp
نور: ايه البتاع دا
عمر: المخابرات الروسيه
مها : اسم نرمين دا لقب مش اسم يعني نرمين الي اتقتلت مسمهاش نرمين ولا الي حوليها كانوا اولادها ولا اسمهم سمر وعدنان كل ديه القاب بمجرد ما نرمين الاولي اتقتلت اتنصب مكانها نرمين تانيه عشان تكمل شغلها
سيف: والجثث اتحرقت لا اندفنت
مها: اتحقنت نيتروجين مسال وتفتت مليون حته
عمر: تيته هاتي حته طبق ورق العنب الي هناك دا
نور: اما انت عيل بارد في ايه هو مش انت سبب المصايب ديه
عمر:لا انا مش سببها المنظمه ديه كانت عيزاني اشتغل لحسابهم لكن كانوا بيوقعوني بنرمين
تيتا:ما عشان انت عيل وسخ ورمرام وكل دا بسبب جريك ورا النسوان البطاله انت لازم تتجوز ياض عشان تتعدل
عمر: احتا بنكلم في منظمات واجهزه مخابرات وناس بتقتل وتخرب وانتي جايه دلوقتي تحسبيني علي اني رمرام وعايزه تجوزيني في ايه يا تيتا
جدي : بس كملي يا مها
مها: دلوقتي نرمين الجديدة في بريطانيا بتخلص صفقه بنات جديده
تيته: يعني ايه صفقه بنات
سيف بغضب بكتوم: ولاد الكلب بيخطوا البنات الصغار ويبعوهم ويشغلوهم في دعاره
تيته بخضه: يا لهوي هو في ناس كدا
عمر:انال هما عايزين رقبتي ليه ما انا الي وقفت شغلهم كله لنا سلمت الملفات لعز وهو خلص علي دراعهم هنا في مصر
تيته: جدع يا واد بس برضوا هجوزك
عمر: ييييي كملي يا بنتي
مها: لكن مفبش اي اسر للي اسمها ماري ديه خالص صدق الي سمها شبح
نور: كل دا كلام جميل دلوقتي عز جاب منين ان نرمين لسه عايشه وازاي امجد وعمار وعلي هما بس الي يعرفوا ان مدحت هو الخائن
عمر: انتي لحقتي تعرف كل دا امتي
نور: جدك قلي كل حاجه صبح
مها: عز عرف لما جاتله رساله فيها صوره نرمين وهي باريس مع عيالها وبعدها مباشره جاله اتصال من واحد تبعه بلغه انه شاف نرمين في فرع شركتها في ابو ظبي ومعاها عدنان
سيف: منبن بتقولي ان نرمين ماتت هي وعيالها في شركه ومتصورين في باريس
مها: معرفش ولسه معرفتش ازاي امجد عرف ان الخائن يبقي اخوه
جدي: سيف عرفت ايه عن عز دين الهداجي
وانت با زفت بطل طفح
عمر: لما ابطل طفح حطيطوا الاكل ليه من الاول انا جعان
سيف: عز دين راجل عصامي بني نفسه من الصفر وكان شغال في الميناء في بورسعيد ومع علاقاته بناس هناك بدا يدخل مع شركه البارون لنقل البحري في اتفاقات ويسهل دخول بضايع ليهم ووكسب من ورا دا فلوس كتير لحد ما عمل شركه استيراد وتصدير ودسه كانت بدايته وعوالوقت كبرها وبدا يسيطر علي اسواق الفاكهه والخضر وبعد كدا بدا ينافس في دخول موارد الخام لمصر وخروجها من البلد وهنا بدا ينافس في حركه السوق وهنا بدا يوقف معظم المحتكرين وناس الي بتلعب من تحت التربيزه ويوقع عدد كبير من تحار السلاح والمخدرات والاثار وهنا بدا يضر بمصالح الكبار لكت عنره ما خاف واتعرض لمحاولات اختيال كتير لكن منجحتش وبعدها سافر اوكرنيا وراح معبد هناك في منطقه مخفيه بيدرب اقوي واشرس المحاربين والقتله المحترفين المعبد دا تابع لقبيله الكاتانا ومن هناك جاب اتنين عمار وبيتر وهما الي اختاروا الاسماء ديه لنفسهم لما وصولوا مصر معاهم بسبورات دبلوماسيه تسمحلهم يدخلوا اي بلد بدون تفتيش عمار بقي مسؤل عن حمايه عز وبعدها بقي مسوؤل عن حمايه بنته الصغيره بعد ما اتعرضت لمحولات اختطاف كتيره وبيتر هو الي بيحمي البيت الخاص بعز وتقريبا مش بيخرج منه ابدا بيتر محترف في نصب الفخاخ يعني بيت عز دين الهداجي عباره عن فخ موت لاي حد يفكر يقتحم البيت
عمر:طب وعز ليه اي نشاط استخباري او مع اي منظمات
سيف: لا ملوش اي نشاطات وانا اساسا كتت بدور ورا شخص دا بقالي فتره كبيره لكن مفيش اي حاجه من ديه ظهرت قدامي
جدي :, كل الي طلبته جالك عرفت هتعمل ايه
بصيت علي ستي وبعدين لجدي
جدي: قومي اعمليلي كوبايه شاي يا ام عماد
ستي: بس انت لسه مكالتش
جدي: معلش عايز اشربها دلوقتي
قامت ستي عشان تعمل الشاي وانا بصيت ليهم شويه
عمر: في حد بعت صوره لاميره ليا وانا نايم مع نجلاء في اوضه نومها
طبعا الجمله نزلت صاعقه علي الكل
جدي: انت بتقول ايه ازاي دا حصل هي نجلاء كانت مركبه كاميرات في شقتها وبتصورك
سيف: تصدق انك عيل نحس صحيح مرات عمك يا وسخ
عمر:, بقولك ايه يا سيف اهدي انت لو تعرف نجلاء ديه تبق يايه انت بنفسك هتطلع تنيكها
مها:, عمر احترم نفسك جدي قاعد
عمر:, لا يا شيخه دا كل الي لفت نظرك في كلام
مها: استني هي ديه الصوره الي انت شوفتها علي تلفون اميره وقوبت انها مزيفه
عمر: اه هي
جدي: ايه خلاك تقول انها مزيفه
عمر:, لاني منمتش مع مرات عمي في سريرها غير مره واحده بس لما اغتصبتها غير كدا كان بيبقي في اوضه السطوح
في واحد بس من شله نرمين القديمه الي مخلصتش منه عبدو الهكر
نور: يعني عبدو هو الي بيعمل كدا
عمر: لا الي بيعمل كدا شخص محترف في تنكر وتركيب والاختراق بكل اشكاله شخص قدر يعرف شكل اوضه نوم بتاعه عمي ويعمل شبهها بسنتي احنا هنا بنتعامل مع محترفين
سيف :, افتكر يا عمر ان ديه شبكه كامله بتشتغل في كل حاجه مش هتسيب حد يضر بمصالحها بسهوله ديه ودا الي جدك كان بيكلم عليه العيله طول عمرها بتضرب ناس ديه بس في ظل محدش يعرف لينا اسم ولا شكل لكن احنا عارفينهم
عمر: قصدك العكس لو كنا عارفينهم مكناش احتسنا الحوسه ديه دلوقتي لازم افكر في حاجه اهم اشمعني اميره ليه صوره تتبعت لاميره بذات
مها: سهله عشان اميره بتحبك ويا ويلك من واحده تحب وتنجرح بتبقي اوسخ من سبع نفسه
عمر:, مش منطقي اوي
نور: عمر انت بتفكر في الف حاجه وانت اساسا لسه قايم امبارح من غيبوبه و مصاب ولازم تمارس حياتك الطبيعيه في كل دا غصب عنك عشان محدش ياخد باله عشان كدا لازم تهدي وتفضي دماغك وترتب كل حاجه براحه غير كدا يبقي انت بتقع في فخهم الناش ديه عايزه تربكك وتخليك تفكر في كل حاجه مره واحده وتلاقي نفسك فجاه واقع في شبكتهم
جدي:, كلام اختك صح يا عمر اوعي تنسي ابدا الكلام دا الناس ديه فهمتك وعارفه انت بدور فين عشان كدا حطولك حاجات فارغه تركز فيها اطلع خد دش ونام وبعدها فكر برواقه
عمر: طب ينفع اكمل اكل قبل ما اطلع ارتاح واصلي جعان اوي
بقبت كل قعد يضحك وجدتي جات وعملت شاي للكل وقعدنا اكلنا وسيف مشي وعرفت ان مها هتقعد معانا كام يوم وهتاخد اوضه السطح طبعا انا طلعت استحميت ونمت وفضلت نايم لحد ما صحيت كانت الساعه2 الفجر كنت دايما بصحي قي المعاد دا اشرب رجعت انام بس معرفتش وفضلت افكر شويه في الي بيحصل والي عمال يخزوقني وانا مش عارف اشوفه اخر ما زهقت قومت طلعت علي سطح اقعد فوق ونسيت خالص ان مها فوق
ولقيت منظر ابن متناكه اول ما طلعت لقيت نها نايمه علي سور ولابسه لانجري شفاف لونه احمر ناري كان تحته برا واندر فتله من نفس اللون وتقريبا نص بزازها طالعه برا طبعا مع جسمها الابيض حاجه تكير العقل وضوء القمر نازل عليها مخليها تنور
كل دا هي مغمضه عيونها وانا قربت منها وبقيت شبه واقف قدامها وزبري طبعا واقف احتراما للمشهد الي قدامي
مها بهدوء: عايز ايه يا عمر ايه الي طلعك
روحت جبت كرسي من الي بقعد عليهم لما بطلع علي سطح
عمر:, ولا حاجه انا متعود اكلع علي سطح لما امون زهقان ونسيت انك هنا بس ايه الي انتي لابسه دا
مها:, ايه وحش
عمر: قطع لسان الي قول كلمه زاي ديه دا انتي فرس
مها: احترم نفسك انا مش زاي البنات الي تعرفها وبتنيكها
انا سمعت الكلمه ديه وكنت هجيبهم علي نفسي عزيزي القارئ انا عايزك تتصور المشهد معايا انت قاعد وشايف قدامك فرس ابيض بزاز قد الكنتلوب او اكبر شويه وطيز مرفوعه ولابسه لانجري احمر ونايمه قدامك علي صور تحت ضوء القمر واله ت طير القميص لدرجه ان فخادها وبطنا عريانه قدامك ومفيش حاجه تفضلك عن كسها غير حته اندر فتله هتعمل ايه بظبط وهو دا الي انا عملته ويا ريتني ما عملته قومت هجمت عليها ويا دوب بقي بيني وبينها سنتي لقيتني مقلوب في الارض معرفش ازاي وهي فوقي حاولت اقوم لقيتها بعدت عنب هالص وبقبت قدام باب الاوضه طبعا انا اساسا كتفي بيوجعني فقومت بصعوبه وجريت عليها وانا عامل حسابي المره ديه لقيتها عامله ايدها زاي السيف وهتضربني في جمبي روحت لافف نفسي ودخلت بين دراعها واخدت شفايفها في احلي بوسه رومانسيه بقيت ببوس شفابفها براحه ومشي لساني عليهم بستكشفهم واول ما فتحت عيوني لقيتها بتبصلي جامد وعيونها كلها شهوه وبس في نظره كدا انا عارفه كويس نظره شراسه روحت شاددتها جوا الاوضه اول ما دخلنا لقيتها نطت وعضتني في رقبتي وبعدها بقيت تلحس بلسانها مكان ما عضتني انا زقتها علي سرير و هجمت عليها وبقيت اعض رقبتها اتا كمان وايدي عماله تلعب في بزازها وطلعت علي شفايفها وبقيتهت بناكل شفايف بعض مش بنبوس لدرجه ان شفايفي اتعورت وجابت دم وانا في ثانيه كنت بقلعها اللانجري والبرا الاندر وبقيت ملط وشوفت احلي حلمات لونها احمر اوي شكلها يهبل وكسها لون وردي انا نزلت علي بزازها وبقيت عمال اعضها جامد والحس فيهم وافرك في كسها بايدي وهي
: اممممممم كمان ارضع بزازي نفشخني اااه
عمر: مالك يا شرموطه انا لسه عملت حاجه
معرفس امتي قلعت هدومي وبقيت ملط انا كمان وهي تحت مني وبتمص في زبري وباحترافيه وتلحش في بضاني وتاخدهم في بقها روحت شايلها ونيمتها علي سرير وبقيت لكسها القمر ونزلت اكله وبقيت ببوس شفايف كسها والحس شفراته واطلع علي البظر والحس فيه واعضعضه براحه وهي تتلوي تحت مني
عمر:, انتي فيرجن ولا لا
مها: انت عايزني ايه انا هنا زاي ما انت عايزني
عمر:, احا ماااااري
وبكدا يبقي الجزء التالت خلص انا بعتذر انه ااجزء قصير بس انا مشغول الفتره ديه ومكنتش مجهز اني هرجع اكتب في الفتره ديه اساسا فبعتذر لو اىحزء قصير او مس بالمستوي المطلوب انا حاولت التزم بالميعاد الثابت لنزول الاجزاء الجديده و بنسبه لشخصيه سيف الجبالي عشانوناس الي هتسال مفيش دمج بين قصتي وقصه ال صقر ديه مجرد استعاره لشخصيه بسبب تشابه الاسماء لكن مفبش اي دمج بين القصيتين واتمني الجزء دا يكون عاجبكم وانتظروني في الاجزاء القادمه مع مفاجات لا تنتهي
ازيكم يا شباب طبعا انا بشكركم علي تعليقاتكم الجميله وعلي توضيحكم لبعض المشاكل في القصه بس ارجو من ساده المتابعين التفريق بين النقد وبين تريقه عشان انا في رسايل جاتلي اقل ما يقال انها تحرق الدم الي شايف ان في خطا انا عملته او في الاسلوب يقول لكن ميسخرش مني لان الواحد مش مستحمل اي كلمه مسيئه باي شكل بعتذر علي كلام الحاد المره ديه بس لازم اقوله عشان اوضح شويه حاجات وارجوا ان كل متابعين يعلقوا ويقولولي رايهم لاني بستفاد من اراكم وتوضيحاتكم بجد
الجزء الرابع
انا كنت بلحس في كس مها ومستمتع فسخ بكس العسل دا
عمر: انتي فيرجن ولا لا يا مها
مها: انت عايزني ايه انا هنا زاي ما انت عايزني
انا انصدمت من كلام دا وبصيت لوشها وكانت صدمتي الكبري
عمر: ماري ازاي
ماري: اهدي بس اهدي كل حاجه هتخلص بسرعه اوي هههههههههههه
انا واقف مصدوم بشكل غير طبيعي لحد ما لقيتها بتقربلي جامد وحطيت اديها علي راسي ورزعتها في حيطه
فتحت عنيا فجاه وانا مرعوب لقيت نفسي في اوضي وعلي الارض اتنفست وارتحت شويه ان دا كان مجرد حلم مش اكتر قومت وقعدت علي سرير وانا بدعك في وشي مش مصدق لدرجه ديه ماري مسيطره علي تفكيري عشان تطلعلي في الاحلام
فوقت من سرحاني علي صوت موبايلي كان الي بيتصل بيا علي
عمر: ايوه يا علي في ايه
علي: الحق يا عمر اميره دخلت المستشفي
عمر بخضه: انت بتقول ايه حصل امتي الكلام دا
علي: من شويه البيت كله فاق علي صوت تكسير وزعيق في اوضتها فانا وعمار وبيتر طلعنا عشان افتكرنا ان حد اقتحم البيت لكن لقينا اميره في حاله هياج و عماله تكسر في كل حاجه حوليها وتزعق وعماله تقول انها هتقتلك لحد ما اغمي عليها نقلناها علي المستشفي
عمر: وعز فين هو وامجد وامها
علي : عز باشا سافر امبارح وأمجد لسه في المستشفي ميار هانم معانا دلوقتي انا قولت اكلمك قبل عمار لانه ناويلك علي نيه سوده اميره مش مبطله خطرفه باسمك وانها هتقتلك انت عملت ايه بظبط معاها
انا قاعد بحاول اجمع كلام بس لسه مش فايق ودماغي تقيله
عمر: هقولك لما اشوفك انا جاي دلوقتي حالا هي في مستشفي الهداجي مش كدا
علي: اصبر يا عم تيجي فين محدش هيدخلك انت مش واخد بالك الساعه كام
شيلت الموبيل من علي ودني لقيت الساعه 5 الفجر
عمر: طيب انا هاجي اول ما نهار يطلع وهنكلم ساعتها المهم امجد ميعرفش حاجه عشان حالته متسئوش فاهم
علي: ماشي يا عمر انا مستنيك
قفلت مع علي وانا دماغي هتنفجر اميره اه زعلانه مني ومش طيقاني بسبب الصوره ديه لكن مش لدرجه انها تبقي هايبر وتكسر كل حاجه وتقول انها عايزه تقتلني مقدرتس ارجع انام تاني قومت شربت وعملت كوبايه قهوه وطلعت علي سطح
عزيزي القارئ ارجو انك متشتمش انا طالع فعلا اشم هوا ومفيش حيل اني اعمل حاجه
طلعت فوق السطح ولقيت مها قاعده علي سور ورجليها لبرا
مها:, غريبه ايه الي مطلعك دلوقتي
كنت بضحك من جوايا اصلي هقولها ايه حلمت اني كنت بنيكك من شويه في نفس المكان دا
عمر: ابدا مخنوق وقولت اطلع اشم شوبه هوا
وانتي ايه مصحيكي
مها: انا متعوده اصحي بدري اساسا في الجبل عندنا نظام ومينفعش اي مخلوق يخالفه حتي تنفس
عمر:, عارف ان نظامكم صعب جدي كان دايما كلمني عن قوه ومهاره الجبل بس انا ينفع اسالك علي حاجه
مها: الاساله الي في دماغك جدك الي يجاوبك مش انا
عمر:, مها انا مش بحب الطريقه ديه ارجوكي قوليلي احنا ليه بنحارب الناس دول ليه دايما لازم نعيش في رعب ونقتل ونتقتل ليه انا اتحكم عليا اني ادخل سكه مليش دعوه بيها
مها: قدرك يا ابن عمي احنا اسياد الحرب بقالنا سنين طويله ومحدش قدر يغلبنا جماعات الفوضي في العالم رغم انها عايزه تصفينا كلنا لكن مش بيقدروا يمسوا واحد بس فينا انت عارف انهم بيفكروا يحركوا فيلق نخبه عشان يخلص عليا
عمر:, يخلص عليكي اشمعني انتي المفروض اني انا الهدف بتاعهم لاني اكبر خطر عليهم
مها: انت صايع قدرت تخفي نفسك وقدراتك عن الكل حتي لما اضرب عليك نار انا عارفه انك كنت قاصد تاخد رصاصه لو كنت عايز تفاديها كنت فاديتها لكن ساعتها كنت هتكشف نفسك حويط من يومك
عمر: من الي شوفته يا مها صدقيني والي شوفته مش قليل انا شوفت الي يعدي تفكيرنا بمراحل
مها:, احكي لو عايز ايه الي في قلبك ايه كنت بتحلم انك بتنكني ههههههه
عمر: انتي ابيحه يا بت انتي
مها: حوش ياض انت الي محترم اوي يا عمر انت فاشخ بنات العيله هناك في شرقيه معقوله متخيلتنيش
عمر: لا كنت بحلم من شويه اني بفرشلك بس ويعدها الحلم قلب كابوس
مها: ايه اوعي تكون طلعت اختي في الاخر
عمر: لا يا شاطره فجاه لقيتك اتحولتي لماري وضربتيني في دماغي وفوقت علي كدا
مها بصتلي بشك شويه كانها بتحاول ت****ي عايزه تعرف انا بقول كدا بس عشان اداري علي الي قولته ولا حقيقه
مها: لا واحده واحده كدا وفهمني واحكيلي الي حصل
عمر: احكيلك ايه هو دا كلام يتحكي
مها: مش وقت خولنه بروح امك انجز احكيلي ازاي اتقلبت ماري فجاه في حلمك
حكيت ليها الحلم وركزت اوي علي جزء الجمله الي ماري دايما بتقولها
مها: هو الموضوع غريب لان انت بتقول انك مارست مع ماري مره واحده بس لمده نص ساعه او اكتر شويه ومن سنه يعني حتي لو فاكر كلامها عمرك ما هتفتكر ملامحها بتفصيل زاي ما انت بتقول حتي لو حلمت انها عايزه تقتلك دا هيكون بسبب شكك انها سبب في ضرب النار يبقي لو حلمت بالقتل هتقتلك بطريقه تفكيرك الي في دماغك وهي ضرب نار مش خبط دماغك في الحيطه
عمر: يمكن خبطه دماغ رده فعل عشان وقوعي من علي سرير
مها: هو انت في طبيعي بتقع من علي سريرك
عمر:لا
مها: يبقي كدا جسمك هو الي اتحرك عشان يفوقك بسرعه ودا بسبب رده فعل غير طبيعيه في وعيك او استجابه لمؤثرات خارجيه عليك
عمر:, معلش بس انا مش فاهم اي حاجه من كلام دا انا اه دارس علم نفس ولغه جسد بس مش لدرجه اني استوعب كلامك
مها: بص يا عمر دلوقتي انت حلمت حلم مزعج بس حلمك دا انت كنت حاسس انه واقع جدا لدرجه انك لما سمعت كلمه موت او فكره ان الي قدامك ماري مخك بدل يكيف جسمك علي وجود خطر حقيقي ومبقاش مفرق بين الخيال والواقع وعشان كدا جسمك عمل ليك تشوك او صدمه قويه ترجعك للواقع بسرعه قبل ما تموت في الحلم بجد عشان كدا بيقولك الي يموت في الحلم يموت في الواقع لان مخك صدق بسبب حلمك انك مت بجد و وقف كل وظائف جسمك وبتالي تموت
عمر:, وايه حوار المؤثرات الخارجية دا
مها:, يعني انت مثلا ممكن تكون شميت غاز محفز لمنطقه الإدراك في مخك او منطقه الخيال وبتالي بدأت تتخيل حاجات مش موجوده او ممكن شوفت الوان محفزه للخلايا العصبيه او حد حقنك بمصل بيسبب الهلاوس او تكون انت لمسته في الف حاجه وحاجه ممكن تاثر علي وعيك و نشاط مخك و بتالي مخك فجاه حس ان في حاجه غلط بتحصل في اعضائك ولازم يظبطها وهنا بدل يقاوم المؤثر دا يخرجك منه عشان يرجع توازن للجسم
عمر: يانهر ابيض انتو بتتعلموا كل دا في جبل
مها: دراسه علم نفس ولغات الجسد وقراءه الافكار وتعابير الوجوه حاجات مهمه جدا وعلم قوي للي زينا بس معظم المحترفين في العلوم ديه بيكونوا محاربين بوو
عمر:, احا احنا وصلنا للبوو كمان
مها:, مش وقته افتكر كدا في حاجه غريبه حصلت امبارح
عمر: اليوم كله كان غريب خناقتي مع اندرو والصوره الي اتبعتت لاميره
وهنا دماغي وقفت عند النقطه ديه
ايوه صح الصوره ممكن الصوره يكون فيها حاجه اميره جالها حاله هياج شديده نقلتها المستشفي وهي الي اتبعتلها الصوره وانا احلم بماري وكل دا وانا كمان شوفت صوره او يمكن اي حاجه تانيه بس لازم احط دا في الحسبان
عمر: مها علي لسه مكلمني وقالي ان اميره اتنقلت في المستشفي بعد ما جالها حاله هياج كبيره وبدات تكسر في كل حاجه وتقول انها هتقتلني وهي في المستشفي دلوقتي والصبح صوره اتبعتت ليها الي كلمتكوا عليها
مها: ممكن يكون كلامك صح بس لازم اشوف الصوره ديه
عمر:هجبلك تلفون اميره بس الفكره ديه مين يقدر يعمل حاجه زاي كدا وهيستفيد ايه
مها: اهدي وهنعرف كل حاجه
***********************************
في مستشفى الهداجي الساعه 12 الظهر
ميار قاعده جمب بنتها وهي منهاره من العياط واميره نايمه بس وشها شاحب ودبلان تحسها زاي الاموات
عمار وعلي واقفين برا الاوضه والدور كله مفيهوش مخلوق غير اتنين ممرضين بس
عمار: كلمت عمر
علي: اه كلمته الفجر زمانه جاي اكيد بش انت اهدي اكيد في حاجه احنا منعرفهاش
عمار: انا بقالي سنين بحمي اميره من اي حد مسمحتش لاي مخلوق يقربلها لغايه ما زفت دا بدا يدخل حياتها وهي بايظه
علي:, عمار متعش في دور عمر مجاش بالمصايب المصايب موجوده من زمان والا انت مكنش هيبقي لوجودك او وجودي لزمه
عمار:, طب هنتصرف ازاي مستر عز هيرجع بعد اسبوع هنقوله ايه لما يرجع
علي:, هو مدحت دا فين معقوله أخته في المستشفى ولحد دلوقتي مجاش يشوفها
عمار: متستغربش مدحت كدا مش بيفكر في اي حد غير نفسه اتعودنا علي كدا ا
علي: انا في حاجه لحد دلوقتي مش فاهمها ليه خليت امجد يقول عمر ان مدحت هو الخاين رغم انك عارف ان مدحت اتفه من انه يعمل حاجه زاي ديه
عمار: عشان يدور يكشف الي في جيبه عمر حاجه اكبر من الي انت شايفها بقالي سنه كامله بدور ورا الواد دا ملقتش اي حاجه وراه علي انت تعرف ايه عن الواد دا
علي: ولا حاجه انا زاي زيك عمر مش بيدي الامان لحد بس انا عارف انه طيب ومش بياذي صحابه
عمار: هنشوف بس لازم نفتح عيونا عشان واضح ان الايام الجايه هيكون فيها شغل كتير
وهنا دخل عمر ومعاه مها وماشين يتلفتوا حاولين نفسهم لحد ما شافوا عمار وعلي وراحوا نحيتهم
عمر بهدوء: اميره عامله ايه ؟!!
عمار: عاجبني اوي البرود دا بعد ما كنت سبب في الي حصلها وكمان مين ديه
مها: ميخصكش تقدر تقول اني الحارس الشخصي لعمر غير كدا انت ملكش انك تسال
عمار: بقيت مهم يا عمر وبتمشي بحرس من امتي
عمر: مش وقته اميره عامله ايه
علي: زاي الاموات من ساعه ما هديت وهي نايمه و وشها بقي شاحب اوي كل ساعه او اتنين تقوم تصرخ وترجع تنام تاني
عمر : كل الي حرس دول موثوق فيهم ولا لا
عمار : موثوق فيهم اشمعني
عمر: انت تعرف ان في واحد سرق موبيل اميره واخد صور الي عليه وركبها علي صور بورنو وبيهددها بدا
عمار: انت بتقول ايه وكلام دا حصل امتي انطق
عمر: معرفش حصل امتي انا لسه عارف امبارح لما رجعت الكليه ضربت الواد وبعد كدا عرفت من اميره وبعد كدا اميره اتبعتلها صوره شقلبت دنيا كلها
عمار: صوره ايه
عمر: صوره ليا وانا بنيك مرات عمي في شقتها بس الصوره متفبركه لاني عمري ما نمت مع مرات عمي في شقتها اساسا
عمار: سيبك من كل دا ليه اساسا صوره زاي ديه تتبعت لاميره
مها: فين موبيل اميره
علي : عايزه ليه
مها: عايزه اشوف صوره ديه
عمار طلع تلفون اميره من جيبه واداه ليها وهو باصص عليها اوي بيحاول يقراها او يعرف البت ديه تقدر علي ايه تحسبا لاي حاجه
مها فضلا تدور وطلعت الصوره وفصلت مركزه فيها اوي فجله لقيت عنيها بتروح للوحه ورايا وركزت فيها اوي
مها: هي ديه لوحه سون
عمار اتنفض اول ما سمع الاسم
عمار:, انتي بتقولي لوحه سون وريني
ادتله النوبيل وبص في صوره واخد باله من لوحه
علي : ايه لوحه سون ديه
مها: لوحه سون معروفه بلوحه الغضب رسمها فنان قديم كان معروف عنه انه احسن متلاعب بالعقول كان بيسيطر علي ناش بلوحاته رسم اللوحه ديه مخصوص واهداها لحاكم دولته في اليوم الي بعده الي في القصر لقوا الملك قتل كل عيلته بابشع الطرق وبعد الحادثه ديه اللوحه اختفت ومحدش شافها ولا شاف رسام دا بس كل فتره لوحه تظهر وتحصل معاها مصايب كتير جدا حاجه كدا زاي اللعنه
علي : كلام دا حقيقي
مها: مش مصدقني روح دور في كتب التاريخ
بس مش هتلاقي اي صوره ليها عتلاقي كلام بس صوره مشابهه ليها بس بالوان مختلفه في كتب معينه مش هتعرف توصلها
علي: طب برضوا ليه لوحه تعنل في الانسان كدا بيركبه عفريت يعني
مها: ايه السذاجه ديه سر في الالوان كل لون في لوحه ديه بيصدر عنه اشعه معينه بتاثر علي اىعصب البصري وبتالي بتدخل علي فص الخلفي من المخ وهو مسؤول عن رؤيه بتبدا الاشعه تاثر علي مركز الاحساس وكل لون بيحفذ احساس معين عند الانسان بيسيطر عليه لون الاحمر الدموي طاغي في لوحه ديه مع لون الاسود ولون البنفسجي الغامق الالوان ديه محفزه للمشاعر سلبيه زاي الغضب والكره والدمار فهمت وبتخلي جسم الانسان يبذل اقصي مجهود لحد ما يقع
علي: طب واشمعني عمر ليه مش امها مش ابوها مش انا او عمار
عمر: عشان اللوحه مرتبطه بصورتي وانا بنيك مرات عمي واميره اتخنقت معايا بسبب الصوره ديه بقي كل مشاعر السلبيه اتركزت عندي انا
عمار:, احنا كدا بنلعب مع طرف مستوي مختلف تماما دا في مستوي البوو
مها: ممكن بقي نشوف اميره ونطمن عليها انا عندي حل يقدر يساعدها
عمار: انت شوفت الصوره ديه يا عمر
عمر: اه شوفتها وامبارح حلمت بماري وخي بتحاول تقتلني
علي بشك: وليه محصلكش زاي اميره.
عمر: يمكن عشان انا شوفتها لمده دقيقه واحده بس ومتعرضتش لاشعه لمده طويله بخلاف اميره انا الغلطان انا الي قولتلها ان صوره مزيفه اكيد فضلت باصه عليها عشان تتاكد من كلامي
عمار: ادخلو شفوها بس مش عايز اي دوشه او كلام يدايق جوا ميار هانم مش مستحمله
دخلت انا ومها وكانت اميره نائمه علي سرير ومدام ميار كانت نامت علي كرسي وهي قاعده جمب اميره بس فاقت علي صوت باب وهو بيتفتح
ميار : عمر متشكره اوي انك جيت يا حبيبي شوفت الي حصل لاميره
عمر: متقلقيش يا طنط اميره هتبقي زاي الفل وتقوم تتنطط وتقرفنا ونقولها ادخلي نامي يا بت
ضحكت بمراره وهي بتبص علي بنتها وحالتها
ميار: انت زعلتها في حاجه يا عمر
عمر: فؤ مشكله حصلت بينا امبارح في كليه يمكن هي سبب في كلام الي قالته بس متقلقيش ادهي تبقي زاي الفل
ببص ورايا لقيت مها مطلعه كتاب وعماله تدور علي حاجه وطلعت ورقه وقلم وكتبت شويه حاجات
مها: عايزه الحاجات ديه بسرعه متتاخرش لازم اخلص قبل ما تفوق تاني يلا
علي اخد ورقه وبص لعمار وعمار شورله بدماغه انه يروح وخرج علي جري عشان يجيب الحاجه
مها : هو دكتور حاطط ايه في المحلول
ميار: مهدء عشان البنت تنام ومترجعش للحاله الي كانت فيها
مها : لا عمار بعد ما علي يجيب الحاجه عاي اك تخلي دكتور يديها حاجه تقويها وتديها بور وتنشط خلايا المخ عايزه مخها شغال باقصي طاقته
عمار:, انتي هتعملي ايه بظبط
رفعت كتاب في وش عمار كان مرسوم فيه لوحه فيها حمام وسماء وحاجه شبه الاعصار وفي عاصفه مقدرتش احدد ملامح رسنه لان الورق كان لونه اصفر اوي
عمار: لوحه ملائكه انتي جبتيها منين وجبتي كتاب دا منين
مها: هتفضل تسال كتير وهنسيب البت هقولك بعدين المهظ تعمل الي بقولك عليه
عمار: حاضر
ميار قاعده ساكته ومش فاهمه حاجه خالص ازاي بس انا عمال اهديها واقولها ماقلقش وان مها بتعرف تعالج حالات الهياج عند البشر وهي بتخصصه في دا
مها فضلت قاعده بترتب في الاوضه لحد ما فضت الارض خالص وبعد نص ساعه جه علي ومعاه حاجه شبه الجلد الحيوان بس مفرود وشنطه فيها الوان وصمغ مقص وقطر وحاجات كتير مها اخدت الحاحه وفردت الجلد علي الارض وبدلت تجهز الالوان وترسم
وانا قاعد بتفرح عليها زانا ساكت زكل ش يه ابص لاميره وهي نايمه زاي الملائكه
قضلت مها حوالي ساعتين بترسم اللوحه لحد ما خلصت وجابت حاجه وعلقتها في اخر سرير اميره يعني بمجرد ما تصحي تشوف اللوحه في وشها وعمار كان حاب دكتور ودكتور كان رافض الي بيحصل بس عمار اجبره انه يسمع كلام وفعلا ادها مقويات ومنشطات للمخ و مها طفت النور ةخلت في نور متصلت علي اللوحه بس وبصراحه لوحها في منتهي روعه كنت شايف سماء زرقاء وفيها سحاب ابيض وفي ملائكه نازله من سماء بس مش ظاهر غير جزء من جناحات والراس عشان كدا قولت حمام وفي مرح اخضر تحتيههم وبيتمايل مع نسمات الهوا الي متوضحه في رسمه وفي خيل ابيض بيجري في نهايه المرج الاخضر وجاي علي اوله وبعد ربع ساعه بظبط اميره فاقت وهي بتنطفد وبتصرخ لكن عيونها راحت علي لوحه المرسومه وفجاه سكتت وهديت تدريجيا وفضلت مركزه فيها اوي وبقيت بتضحك وتبص حوليها وهي مبسوطه وانا خرجت من الاوضه عشان لما نور يفتح متشوفنيش وكل حاجه تبوظ احتا مش عارفين ايه بيحصل
ولقيتهم ولعوا نور وميار حضنت اميره ودكتور بيقيس نبضها لقاه بقي طبيعي جدا وبدا يسالها ويستفسر منها لكن اميره اكدت انها مش فاكره اي حاجه من انها كسرت او فالت انها عايزه تاذي حد وخرج دكتور ودار الحوار الاتي
مها:, حمد**** علي سلامتم يا مرمر
اميره: شكرا مش انتي البنت الي كانت مع عمر امبارح لما كنا مروحين
مها: اه يا ستي انا دلوقتي انا عيزاكي تقوليلي انتي حلمتي بايه
اميره: حلم وحش اوي كان عمر واقف وماسك مسدس وضرب امجد اخويا بنار في صدره وبعدها مسك سكينه ودبح بابا وطعن ماما في قلبها وقتل عمار وبيتر وعلي دبح الكل وبعدها قرب عليا واغتصبني وقتلني
مها وعمار بيبصوا لبعض بهدوء كانهم فاهمين بعض اوي وميار بتعيط من كلام الي سمعته واميره شبه تايهه وعلي مفزوع
عمار: طب دلوقتي يا اميره انتي ترتاحي ونبقي نكلم بعدين
كل دا انا باصص عليهم من برا الاوضه رجعت سندت علي جدار ولقيت اخر اتنين نفسي اشوفهم مدحت ومعاه اندرو
عمر: فعلا مل جمع الا موفق انت ايه الي جابك هنا ياض انت
اندرو : وانت مال اهلك ناس زباله صحيح
مدحت بصوته ناعم: بص يا شاطر متخلنيش ازعلك انت عملت خدمه للعيله زاي اي خدام عندنا وخلاص امشي عشان مزعلكش وادفنك
عمر: لمؤخذاه يا مدحت في سؤال بس هو انت خول يعني طيزك مفتوحه اصلي شايفك بتهزها جامد وعايز تاخد فيها زاي اخينا الي جمبك امشي من هنا بدل ما اكسر عضم وشك من ليه وانت بذات يا مدحت عشان انا مش هرحمك
في وقت دا عمار خرج علي صوتي هو علي ومها و مها قفلت باب وراها
عمار: فب ايه يا عمر انت مانع مدحت انه يدخل لاخته
عمر: لا مانع واحد وسخ يدخل لاخته ويبقي قرني ويدخل البيه معاه اميره مش ناقصه
عمار استنتج من كلامي ان دا الواد الي كنت بكلم عنه بخصوص موبيل اميره
عمار : علي عايزك تاخد صاحبنا دا وتفسحه شويه
اندرو: نعم ياخد مين انتو هبل انا ممكن ادمركم كلكم في ضغطه زرار
عمر: اندرو هو انت امنت علي صور الي معاك قبل ما تيجي
اندرو: تقصد ايه يعني
عمر: بص علي موبايلك
اندرو فتح موبابله لقاه متفرمط وكل حاجه ممسوحه من عليه
اندرو: وانت فاكرني اهبل في نسخ في اماكن كتير
عمر: حقك مش هقولك حاجه بس الكمبيوتر بتاعك اضرب واللاب اتفشخ واي فلاشه او سي دي علي صور اميره هتحطه في اي جهاز الصور هتتمسح تلقائي معلش اصلي عامل احتياطاتي عشان بتعامل مع واحد نحس زيك
علي اخد اندرو وهو مصدوم من كلامي ومدحت فضل واقف مش فاهم حاجه
عمار:, صور اتمسحت امتي وازاي
نرجع فلاش باك
بعد ما خلصت كلام مع مها نزلت شقتي كانت ساعه بقيت 7 الصبح طلعت تلفوني وكلمت واحد صحبي اسمه سليم
عمر: ايه يا سلوم
سليم:, يا عمر في مصلحه جديده
عمر:, اه بس مصلحه عنب نفس الحوار الي كان من سنتين
سليم: ياض انا عايز افهم انت ليه دايما بتقع مع شمال
عمر: ما انا لو مكنتش اعرف الشمال مكنتش عرفت امثالك انجز هبعتلك رقم خول الي معةه صور الاصليه وصوره البت عايزها تتفرمط واي فلاشه او دسك يتفرتك
سليم: امين بس كدا الحساب هيكون ايه
عمر:, انا اكلت عليك فلوس قبل كدا
سليم,:, لا
عمر: يبقي تشتغل وانت ساكت وفلوسك هتجيلك متخفش بس سليم انت عارفني لو عرفت ان اي صوره ليها نسخه عندك انا الي هفرمطك انت اه هاكر شاطر بس انا الي بحمي ضهرك في دنيا
سليم: عيب لما تقول كدا يا عمر انت عارفني
عمر: يلا سلام
عوده من الفلاش باك
عمار:, يخرب بيتك بقي انت تعمل كل دا بتلفون طب وانت تضمن الواد دا
عمر: برقبتي بس هات فلوس بقي عشان ادهاله اخوك اشفور خالص ومعيش ولا جنيه
عمار:, امسك خمس الاف جنيه حلوين عليه
عمر: ماشي بس لينا كلام كتير مع بعض وبصيت لمدحت وكلام هيجمع يلا يا مها
عمار:, لا سيبلي مها شويه عايز اكلم معاها
عمر قلب وشو علي عمار:, لما ابقي خروف ابقي اسبها ليك يلا
واخدت مها و مشيت وفضلت كام يوم عايش حياتي عادي مفيش اي جديد ومها معايا زاي ظلي مش بتفارقني خالص وبدات تمارين المسرح واتعرفت علي ناس كتير وبدانا نحهز للعرض بتاعنا وطول الفتره ديه مش بكلم مع اميره خالص رغم انها بتنزل كليه بس مها متابعه معاها لحد ما تبقي كويسه وانا علاقتي بابراهيم بقيت قويه جدا وبقينا كول الوقت مع بعض وفضلت الحال دا لمده شهر لحد ما دخلنا علي الامتحانات وكان في اليوم دا امتحان الكمياء وخلصناه
عمر: ايه يا هيما عملت ايه
ابراهيم: زفت خايف اشيل
عمر: لا متخفش خليك متاكد تعالي نقعد
واخده واقعدنا
ابراهيم:عمرخد بالك من دراستك شويه عشان كدا غلط المسرح واخد معظم وقتك
عمر: متقلقش انا عارف اظبط الدنيا بقولك ايه مشوفتش الواد الي اسمه اندرو فين
ابراهيم : لا بقالي فتره مش شايفه
عمر: احسن عيل وشه عكر
ولقيت اميره دخلت علينا هي وصاحبتها ومها
كانت حالتها اتحسنت ووشها رجع نور تاني وعيونها بتلمع
اميره: عمر ينفع اكلم معاك شويه
عمر: خير
اميره: معلش لو ينفع لوحدنا
عمر: ماشي بعد اذنك يا ابراهيم
ابراهيم بخبث: اتفضل يا عمر بس ابقي افتكرنا بقي
اخدت اميره وتمشنا شويه لحد ما وصلنا عند المشتل وفي مكان هناك قعدنا فيه
عمر: خير يا اميره
اميره: انا من ساعه ما خرجت من المستشفي وانت مش بتكلمني خالص وبتبعد عني انا عارفه ان كلام الي قولته ليك زعلك بس غصب عني
عمر: عارف انه غضب عنك اميره انا سكتي كلها بقيت لبش ومشاكل الي دخلك المستشفي عمل كدا عشان ياذيني انا مش انتي انا مش هستحمل اشوفك في حاله ظيه تاني باي شكل عشان كدا ابوس ايدك ابعدي عني لانك هتتاذي
اميره: انا مش فارق معايا كل دا انت فاكى ان حياتي مش في خطر بسبب بابا وشغله انا اتعود علي كدا ومش هسيبك ابدا عمر انا بحبك ومش عايزاك تسبني ارجوك
عمر: وانا كمان بحبك يا اميره بس مينفعش في حاجات كتير انتي بتعرفهاش عني لو عرفتيها هتكرهيني
اميره: اعرفها كلها مها حكتلي كل حاجه ومش فارق معايا حاجه غير اني ابقي جمبك ومعاك ارجوك
طبعا تكمله الفيلم العربي دا انتو عرفينوا اخدوا بعض بالحضن وعيون العشاق وكلام دا كله كل دا مش مهم المهم الي بيحصل هناك
*******,*,******
بعد الموقف دا باسبوع في اسوان
سيف واقف في محجر وبيكلم واحد من العمال لغايه ما جه راجل عجوز وقف جمبه سيف بص لراجل و وخلا العامل يمشي
سيف : اتفضل يا حج نورت اسوان
الحج : بنورك يا سيف يا ابني قولي اخبار الجماعه هنا ايه
سيف : الجماعه بخير لحد دلوجتي بس معرفش الحوار اخرته ايه شكله واعر جوي ومحدش هيعرف يوجفه وعمر بينه مخبي كتير
الحج: عمر لسه بدري علي ما يظهر في صوره خليه في دري يتعلم عشان لما يمسك مكان جده يقدر يسد عمر هو اهم عنصر في اللعبه
سيف:, طب هنعمل ايه في الابواب الي عمر فتحها قبل معادها ديه
الحج: قول الحج يوسف(ودا اسم جدي) ان مدحت مش هو الخاين وان عمار بيلعب علي عمر عشان يقدر يوقعه ويحاول يبعد عن اميره لان البنت ديه هتكون خطر عليه
سيف: مش هيوافق مها لسه قيلالي انهم بيحبوا بعض وعمر خلاص قرر انه يجوزها
الحج: مفيش حاجه اسمها مش هيوافق مش بمزاجه انا همشي دلوقتي ولو حصل جديد بلغني
سيف : امرك يا جدي
الحج: صحيح يا سيف ابقي عقل صحبك المدمن دا لان لسانه طويل اوي عليك خليه ياخد باله من نفسه
سيف : تشكر يا حج
*********************************
في نفس توقيت
في بيت نجلاء في شرقيه
نجلاء نايمه عريانه هي ونسرين مرات اخوها وبيتساحقوا
نجلاء : ااااه كمان يا لبوه الحسي كسي كمان
نسرين وهي بتلحس في كس نجلاء وبتدخل لسانها جوا كسها بصيت لنجلاء وقالتلها : تفتكري الي احنا خططناله دا هينجح
نجلاء : متخفيش كل شئ هيمشي زاي ما احنا خططنا
نسرين: المفروض ان الجواب يكون وصل لعماد دلوقتي البيت هيولع انهارده
*******************************
عماد قاعد في بيته وبيحضر شويه امتحانات للطلبه بتوعوا
جرس الباب خبط قام عماد فتح لقاه محمد
بابا : اهلا يا محمد ايه ياض فينك
محمد: في دنيا يا عمي معلش بقي الكليه هلكانا انا وانا طالع لقيت الظرف دا في البسطه بتاعتك قولت اطلعهولك
بابا: تسلم يا حبيبي المهم انت طمني امك واختك عاملين ايه
محمد:بخير امي سافرت بتقول ان في شويه مشاكل في البلد
بابا:, مشاكل ايه يا ابني بعد الشر
محمد: معرفش يا عمي انت عارفني شايل البلد من حسباتي خالص
جه كريم وقمر وقعدوا جمب بابا كان بيسالوه علي حاجات بيزكروها
محمد: ايه يا كيمو اخبارك ايه
كريم: كويس يا عم في حاجه
بابا: ياض بطل بلطجه بقي هههههههه
محمد:وانتي يا قمر اخبارك ايه والمزاكره عامله ايه معاكي
في الوقت دا قمر كانت في تانيه اعدادي ومعالم جسمها بدات تبقي اوضح وهي بدات تحلو اكتر واكتر
قمر بقرف: كويسه وسابتهم ومشيت دخلت اوضتها
محمد: طب يا عمي هروح انا هشوف صحابي عشان عندنا ماتش كوره
عمي: ماشي يا سيدي ابقي سلملي علي ابوك لغايه ما اشوفه لحسن مش عارف اتلايم عليه اليومين دول
بابا قعد وفتح الظرف لقي فيه حته بلاستك طويله كدا وفيها شريط فيه خطين ولقي جواب مكتوب اول ما قراء الجواب عينه وسعت من الصدمه وفي الوقت دا قمر خرجت زكانت نازله تشتري حاجه
قمر: بابا انا نازله اشتري حاجه يا بابا
هو مش سامعها فسابته ونزلت
وهو طلع موبيله وكلم عمر
بابا: انت فين ياض انت
عمر: في كليه يا بابا خير مال صوتك حضرتك تعبان
بابا: تيجي هنا دلوقتي حالا فاهم
عمر: حاضر يا بابا مسافه سكه
***********************************
في جزيره كاش وفايلوت قاعدين بيتفرجوا علي قروش وهي بتاكل من فوق جرف
لغايه ما جه واحد اسمه سام
سام : حصل يا كاش كل شئ تم زاي ما أمرت
كاش : ابدا الخطوه تانيه بسرعه مش عايزه يفوق من الموضوع بسهوله
مشي سام عشان ينفذ الجزء التاني من الخطه
فايلوت : مبقتش فهماك يا كاش منين مش عايز تاذي عمر بأهله ومنين بتعمل كدا
كاش شايفه السمك دا يا فايلوت شكله حلو اوي وهو بيصتاد ويفترس بيعرف ياخد حقه من كل الي حوليه بس بيخلق الفوضي ودا بيسمحله أنه يكسب اكتر عمر بقي عشان تغلبيه لازم تعملي فوضي في حياته ودماغه تلهيه عشان يضرب في مقتل من غير ما يحس الولد دا خطر اكتر من اي حد شوفته
فايلوت: قولتلك سبني انا اتصرف معاه وكان زمانا خلصنا منه
كاش: مينفعش يشوفك بعد ما شاف ماري وإلا حاجات كتير هتبوظ هي فين صحيح
فايلوت: طلعت عمليه اغتيال السفير الروسي في مصر كنت عايزه اطلع بدالها بقالي كتير مخرجتش ومقتلتش حد
كاش ولا تزعلي نفسك يا قمر اولفر هات واحد من عندك
جه شخص ضخم طويل وجسمه مليان عضلات ومعاه شاب مربوط باين عليه قوه وبيبص لكأس وفايلوت بغل اوي
كاش: استمتعي يا قلبي بس من غير طرطشه دم
فايلوت : شويه صغيرين عشان خاطري عشان خاطري وبقيت تتنطط شبه الاطفال
كاش :خلاص يا ستي فكه يا اولفر
اولفر فاك الشاب الي هجم علي كاش لكن فايلوت في ثانيه كانت واقفه بينهم وزقت الشاب وقعته
فايلوت:لا كدا عيب لعبك معايا انا
وجريت نحيته وهو قام وقف وحاول يضربها لكنها كانت بتفتديه وبترقص وهي بتضحك وتتنطط قامت ضربت الشاب بضوفرها في مفصل الركبه من ورا قطعت الاوتار والولد ركع
فايلوت: بجد شكرا انك يؤمن بموهبتي هههههههههه وراحت ضربته علي دماغه برجليها وجرته لحد جرف وحدفته اسمك القرش
فايلوت : شوفت طرطشه بسيطه زاي ما وعدت
كاش : شاطره يا بنوته
********************************
في كليه زراعه
عمر قاعد مع اميره ومها وابراهيم ورحاب وقاعدين يهزروا لغايه ما عمر جاله اتصال من ابوه خلاه يقلق لان عمره ما ابوه كلمه كدا
عمر: معلش يا جماعه بس لازم امشي عشان بابا عايزني في البيت ضروري
اميره: في مشكله ولا ايه يا عمر.
عمر: لا مفيش حاجه بس اكيد عايزني في حاجه مهمه بعد اذنكم
وقبل ما يمشي لقي تلفونه بيرن ان في رساله جات فتح الواتس لقي صوره قمر في عربيه ومتكتفه
عمر طلع يجري بسرعه ومها وراه واول ما وصل عند باب العربيه
صوت طااااااااخ
وهنا نهايه الجزء الرابع اتمني يكون عجبكم وارجوا انكم تتفهموا الكلام الي فوق المفاجات مش هتنتهي ابدا وعمر اسراره كتير وكل مره في سر هيقلب دنيا كلها

0 comments:
Enregistrer un commentaire